Päivän automainos: Tasoa, taloudellisuutta ja kestävyyttä. Peugeot 505

Vuonna 1981 markkinoitiin Peugeot 505 -mallia tällaisella lehtimainoksella.

”Lukkoperä. Viisiportainen vaihteisto. Erillisjousitus. Ohjaustehostin. Keskuslukitus. Sähköiset ikkunannostimet edessä. Sävylasit. Kattoluukku. Istuimilla tweedvilla.

Uusi SR-tason Peugeot 5050 tarjoaa vakiovarustelun, jota parempaa ei voi vaatia.

Peugeotmaisesti myös auton muut ominaisuudet on mitoitettu tälle korkealle tasolle.

Erillisjousitetun alustan ansiosta hyvä ajettavuus on itsestään selvyys.

Mutta sekään ei ole Peugeotille riittänyt. Uuteen SR-luokkaan kuuluu, että autossa on myös huippumukava ohjaustehostin ja lukkoperä.

Näin säilytät hyvät ja turvalliset ajo-ominaisuudet myös liukkailla tienpinnoilla.

Taloudellisuus on aina ajankohtainen asia. Tässäkään Peugeot ei tyydy vain kauniisiin kulutuslukemiin, sillä varsinainen säästö syntyy vain oikealla ajotavalla.

Katso tästä muita Päivän automainoksia.

Siksi 5050 SR:n varustuksiin kuuluu viisiportainen vaihteisto ja ekonoskooppi, jonka valojärjestelmä ilmoittaa sinulle heti, milloin on syytä vaihtaa isommalle tai pienemmälle.

Laite ei estä sinua nauttimasta 505:n suorituskyvystä. Päinvastoin. Ja tyytyväisyytesi on siellä suurempi, kun huomaat liikkuneesi tehokkaasti ja taloudellisesti.

Kun Peugeot-autoilla ajetaan yleensä paljon ja pitkään, on 505:n turvakorille, bensiini- ja dieselmoottoreille asetettu aivan omat, tinkimättömät laatuvaatimukset.

Siksi ei ole ihmekään, että Peugeot on ammattimiesten suosiossa.

Se ja Peugeotin kehittämä 9 vuoden ruosteenesto-ohjelma takuineen ovat vielä auton kestävyysarvoa nostamassa.

Aja paremmin. Aja Peugeot. Peugeot 505 SR-bensiini tai turbodiesel.”

Tarjolla oli neljä eri mallia:

Bensiini 505 GR, 4 ovea, 1971 cm3, 96 hv, 79 900 mk (nykyrahassa 36 400 €)

Bensiini 505 SR, 4 ovea, 1971 cm3, 96 hv, 96 900 mk (44 120 €)

Diesel 505 GRD, 4 ovea, 2498 cm3, 76 hv, 103 600 mk (47 170 €)

Diesel 505 SRD Turbo, 4 ovea, 2304 cm3, 80 hv, 123 200 mk. (56 090 €)

Mainos oli Tekniikan Maailmassa 18/1981.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!