Koristevaloilla varustettu Nissan Christmas Tree tuo joulutunnelmaa ja esittelee järjestelmiä, jolla sähköauto ottaa talteen energiaa jarruttaessa tai vauhdin hidastuessa.
Kaksi ajotoimintoa edesauttavat energian takaisinkeräystä Nissan Leafissa. Nissan Leaf e-Pedalin avulla kuljettaja voi lähteä liikkeelle, kiihdyttää, hidastaa ja pysäyttää vain yhtä poljinta käyttäen.
E-Pedal auttaa autoa keräämään energiaa regeneratiivisella jarrutuksella. Auton liikkeestä syntyvää energiaa otetaan talteen jarrutuksen tai hidastamisen aikana ja kerätty energia kulkee suoraan takaisin Leafin ajoakkuihin.
Lisäksi Leafin B-mode –ajotoiminto regeneroi energiaa perinteisen poljinjarrutuksen aikana.
Autossa on tuhansia led-valoja, hohtavia joulupalloja ja jopa valaistu poro. Sädehtivä auto on muistutus ympäristötietoiselle kuljettajalle, miten järkevällä ajotavalla voi vaikuttaa energian takaisinkeräyksen määrään.
Nissan Leaf regeneroi tarpeeksi energiaa :
- tunnin ajaksi 266 joulukuuselle, joissa on 700 hehkulamppua
- tunnin käyttöaikaa 297 uunille
- viiden tunnin käyttöaikaa 744 televisiolle
- 10 783 talolle, joita valaisevat 1 000 LED-valoa viiden tunnin ajan
Nissan Leaf e-Pedal -teknologia ja B-mode regeneroivat energiaa jokaisella matkalla.
Keskimääräinen Nissan Leaf -kuljettaja tuottaa 744 kWh puhdasta energiaa 18 000 km ajomatkalla. Tämä energiansäästö vastaa 20 prosenttia keskimääräisen eurooppalaisen kotitalouden kokonaiskulutuksesta, joka on noin 3 600 kWh vuodessa.
Nissan Leaf -malleissa on joko 40 kWh tai 62 kWh akku, johon energiaa varastoidaan.
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //