YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 200 brändin osalta Suomessa.
BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.
Työnantajamainetta mitataan kysymällä, mille merkeille/yrityksillä voisit ylpeänä työskennellä ja mille olisi noloa työskennellä.
Pistemäärä on laskettu positiivisten ja negatiivisten mainintojen erotuksena 1. huhtikuuta 2018 – 31. maaliskuuta 2019 välisenä aikana.
Fazer on kärjessä tämän vuoden YouGov Brandindex työnantajamainemittauksessa.
Fazer on kärjessä ennen Fiskarsia ja Finnairia. Top-10 lista koostuu valtaosin perinteisistä kotimaisista brändeistä.
Mercedes-Benz on ainoana automerkkinä kympin sakissa sijalla 10.
Fazerin pistemäärä on 54,6 ja Mercedes-Benzin 37,8.
Viime vuonna Mercedes-Benz oli sijalla kahdeksan pistemäärällä 39,9.