Kolmella automerkillä merkittävä nousu BrandIndex-pöhinämittauksessa 2019

Kuva: YouGov.

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 300 brändin osalta Suomessa.

BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Suomen parhaat brändit 2019

Lidl nappaa kärkipaikan pisteillä 36,5 ja Fazer sijoittuu toiseksi pisteillä 36,0. Prisma ottaa kolmospaikan jo hieman alhaisemmalla pistemäärällä 31,1.

Top10-lista on hyvin samanlainen viime vuoteen verrattuna. Verkkokauppa.com on ainoa uusi brändi listalla tiputtaen Pauligin top10-listalta pois.

Kuva: YouGov.

 

Suurimmat kasvajat, YouGov ranking 2019

Yougov Brandindex julkaisee myös top10-listauksen suurimmista kasvajista. Facebook on tällä listalla ykkösenä 3,3 pisteen nousulla -6,0 pisteestä -2,7 pisteeseen.

Vaikka Facebookin pisteet ovat edelleen negatiiviset, se on alkanut toipua viime aikojen negatiivisista uutisoinneista.

Katso tästä muita Brandindex-juttuja.

Volkswagen (kasvua +2,8 pistettä) ottaa kasvajissa toisen tilan ja näyttää että se on toipumassa muutaman vuoden takaisesta päästöskandaalista.

Opel on parantanut 2,1 pistettä ja on kasvulistassa sijalla kuusi.

Toyota on parantanut 1,8 pistettä ja on kasvulistan kymmenes.

Buzz-mittari selvittää, ovatko vastaajat kuulleet tai nähneet brändistä myönteistä tai kielteistä (mediassa, mainoksissa, keskusteluissa perheen, ystävien tai muiden kanssa) kahden viime viikon aikana. Buzz on myönteisten ja kielteisten vastausten erotus.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here