MAN eTGE -täyssähköpakettiauto kuljettaa päästöttömästi

Kuva: MAN.

MAN esitteli syyskuussa 2018 hyötyajoneuvojen IAA-näyttelyssä Hannoverissa täyssähköisen eTGE:n ja Suomessa tämä malli lanseerattiin kuljetusmessuilla toukokuussa 2019.

MAN eTGE oli ensimmäinen sarjatuotannossa oleva täyssähköpakettiauto, joka lanseerattiin Suomessa.

Kattavan vakiovarustelun kuuluvat 8 tuuman näytöllä oleva Media Van -navigointijärjestelmä, täysautomaattinen Climatronic-ilmastointi, monitoimiohjauspyörä, peruutuskamera ja led-ajovalot.

Vakiovarusteita ovat myös kuljettajan Comfort Plus -istuin, vakionopeudensäädin, sivutuuliassistentti, väsyneisyydentunnistus, lämmitettävä tuulilasi ja peruutuskamera.

Lisäksi saatavilla on kattava valikoima yksittäisiä lisävarusteita ja erilaisia ulkovärejä.

Ulkoisesti MAN eTGE ei eroa dieselmoottorilla varustetuista versioista. Ainoastaan perinteisen polttoaineen tankkausluukun takana korkin sijasta on paikka latauspistokkeelle.

Lataus onnistuu vakiovarusteisen 8A-kotilatauskaapelin avulla tai suositeltavalla seinään kiinnitettävällä AC Wall Boxilla.

Seinälatauslaitetta ja muita lataustarpeita varten autossa on vakiovarusteena 8A-kotilatauskaapelin lisäksi 16A-latauskaapeli.

Julkisissa latauspisteissä käytetään 16A-latauskaapelia.

Kokonaismassan suhteen tarjolla on kaksi erilaista versiota, 3 500 kg N1-luokan ajoneuvo ja 4 250 kg N2-luokan ajoneuvo.

MAN eTGE -täyssähköpakettiautoja voidaan jälkivarustella samaan tapaan kuin dieselmoottorilla varustettuja versioita.

MAN eTGE:n teho on 100 kW ja vääntö 290 Nm, toimintamatkan ollessa noin 174 km (NEDC).

Latausajat vaihtelevat 45 minuutin (80 % varaustila) pikalatauksesta tavallisen seinälatauslaitteen 5 h 20 minuutin latausaikaan.

MAN eTGE:n hinnat alkavat 93 899 eurosta (MAN eTGE 3.140, 100 kW, 3640).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here