Liikkuvan poliisin perinneyhdistys: Taajama-liikennemerkin nopeusrajoituksen alkaminen voidaan tehostaa helpolla tavalla!

Liikkuvan poliisin perinneyhdistyksen mukaan taajama-liikennemerkki ei sellaisenaan riitä kertomaan, että merkistä alkaa 50 km/h nopeusrajoitus.

Yhdistyksen mukaan koko ajokaistan levyinen nopeusrajoitus tulisi maalata jokaisen Taajama-liikennemerkin yhteyteen, sillä yhdistyksen havaintojen mukaan vain harva tienkäyttäjä tiedostaa sen, että taajama-liikennemerkin kohdalla alkaa 50 km/ h nopeusrajoitus, jollei muuta nopeusrajoitusta liikennemerkillä ilmoiteta.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

7 KOMMENTIT

  1. Moi . Oon ihan tääsin sammoo mieltä . Oel tääsin virheliike , lakkaattoo Liikkuvan yksikkö . Rahhoo suollettu ja ojennettu , paljon turhempaankin . Piättäjät eevät oo , tääsin kartalla , missä millonnii männään .

  2. Kun talvella on lunta, tiehen maalatusta nopeusrajoitusmerkistä ei näy juuri mitään.
    Sen sijaan olisi tärkeää, että taajama-merkkiin lisättäisiin 50 km/h nopeusrajoitusmerkki.

  3. Jos ei tiedä mitä liikennemerkki tarkoittaa niin takaisin autokouluun ja kortti pois kunnes tietää mitä merkit tarkoittaa

  4. Liikkuvat takasin.sen jälkeen ei oo tarvinnu pelätä ratsioita ku liikkuva loppu.
    1krt 15v puhallus.

  5. Aika moni kuitenkin osaa nostaa nopeuden taajama päättyy merkin kohdalla.
    Talvella tuo maalaus voi jäädä lumen alle piiloon. Taajamamerkkihän on yleensä
    asennettu kahteen 60mm varteen. Toinen varsi pidemmäksi ja siihen 50 km
    nopeusrajoitusmerkki. Kustannus olisi varmaan pienempi kuin maalaus.

  6. Myös 50 km rajoitusalueille pitäisi maalata asfalttiin nopeutta osoittavat maalaukset. Selkeyttäisi huomattavasti kulkemista, kun pyöreän nopeusrajoitus merkin vaikutus loppuu seuraavaan risteykseen toisin kuin aluerajoitus merkillä.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän