BMW tuo X1-mallistoon ladattavan hybridin

Kuva. BMW.

Sähkömoottorin ja uusimman akkuteknologian ansiosta BMW X1 xDrive25e -mallin sähköinen toimintamatka yltää 50 kilometriin*. Auton keskimääräinen kulutus on 1,8 litraa/100 km*, yhdistetyt hiilidioksidipäästöt ovat 40 g/km* ja yhdistetty sähkönkulutus 15 kWh/100km*.

Voimanlähteenä autossa on mallille räätälöidyn sähkömoottorin lisäksi 1,5-litrainen 3-sylinterinen bensiinimoottori, jossa hyödynnetään BMW:n TwinPower Turbo -teknologiaa.

Bensiinimoottori tuottaa 92 kW/125 hv tehoa, ja sen vääntömomentti nousee 220 Nm:iin. Sähkömoottorin maksimitehot ovat 70 kW/95 hv ja vääntövoima 165 Nm.

Bensiinimoottorista voiman etupyörille vie kuusiportainen Steptronic-vaihteisto. Takapyöriä taas pyörittää sähkömoottori.

Molempien moottorien yhteenlaskettu teho on 162 kW/220 hv, ja suurin yhteisvääntömomentti on 385 Nm. Näillä tehoilla auto kiihtyy nollasta sataan 7 sekunnissa. Huippunopeus on 192 kilometriä tunnissa.

BMW i Wallboxilla litiumioniakun lataaminen kestää alle 3,6 tuntia. Akku on sijoitettu takaistuinten alle, minkä ansiosta auton painopiste on tavanomaista alempana.

Matala painopiste parantaa BMW:n mukaan auton ketteryyttä, mutta pienentää myös kuljetuskapasiteettia hieman verrattuna tavanomaiseen kompaktiin SAV-malliin.

Tavaratila on perusasennossaan 450 litraa, ja takapenkkien selkänojat (40/20/40) kaadettuina se kasvaa 1 470 litraan.

Uuden BMW X1 xDrive25e:n tuotanto alkaa maaliskuussa 2020.

* Päästö- ja kulutuslukemat on laskettu uuden WLTP-testisyklin mukaan ja mukautettu NEDC:hen vertailtavuuden vuoksi. CO2-päästöihin perustuvien verojen ja muiden ajoneuvokohtaisten maksujen perustana voivat olla muut kuin tässä julkaistut luvut.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here