Autotoday testasi: Volvo XC60 T8 Polestar Engineered — perheenisän märkä päiväuni

Polestar Engineered on Volvon ja Polestarin yhteistyöhanke. Polestar Engineered Optimisation -päivitykset tuovat tutulle T8-mallin kaksilitraiselle moottorille 15 hevosvoimaa lisää tehoa ja 30 newtonmetriä lisää vääntöä.

Polestar Engineered XC60:nen varustelistalta löytyy tämän luokan autoista harvemmin löytyvät konehuoneesta mekaanisesti säädettävät iskunvaimentimet ja peräti kuusisylinteriset Akebonon etujarrusatulat.

Kuva: Antti Järveläinen.

Katso tästä muita Volvo-koeajoja.

Normaaliin XC60 T8 -malliin verrattuna painoa XC60 Polestarille on kertynyt reilut 50 kiloa lisää. Etupyörille jaettu bensiinimoottorin teho ja takapyörille tuleva sähkömoottorin teho saavat kookkaan perhe SUV:n kiihtymään kuitenkin 5,4 sekunnissa nollasta sataan.

Ulkonäön kruunaa näyttävät Polestarin 21-tuumaiset kiillotetut mustat 5-Y -vanteet!

Katso enemmän koeajofiiliksiä videolta.

Kuva: Antti Järveläinen.

Volvo XC60 T8 TwE AWD Polestar Engineered

  • Moottori: 1969 cm³, 4-sylinterinen, bensiini
  • Polttomoottorin teho: 318 hv / 233 kW @ 6000 rpm
  • Polttomoottorin vääntö: 430 Nm @ 4500 rpm
  • Sähkömoottorin teho: 65 kW
  • Sähkömoottorin vääntö: 240 Nm
  • Maksimiteho yhteensä: 298 kW, 405 hv
  • Maksimivääntö yhteensä: 670 Nm
  • Ajoakun kapasiteetti: 11,6 kWh
  • Kiihtyvyys: 5,4 sek. (0-100 km/t)
  • Yhdistetty kulutus: 3,3 l/100km
  • CO₂-päästöt: 73 g/km
  • Omamassa: 2225 kg
  • Vetotapa: Neliveto
  • Tavaratila: 468 l
  • Vetokyky: 2100 kg
  • Alkaen hinta: 80 631 euroa
  • Koeajoauton hinta: 87 810 euroa

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.

3 KOMMENTIT

  1. Ja iskareitahan tuleekin säädettyä jatkuvasti tai sitten ei. Ollaan aikalailla marginaalisissa asioissa jos käyttöautoa ajatellaan.

  2. Eikös kaikki Volvot ole nykyään rajoitettu 180 km/h? Ainakaan ei huippunopeutta oltu ilmoitettu tässä, joten taitaa tulla monelle Helly Hansen -iskälle yllätyksenä kun meno toppaa kuin seinään.

  3. Kyllä näin on myös tämän Polestarin kohdalla, huippunopeus on 180 km/t. Ei ole saanut erityiskohtelua Polestarista huolimatta.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here