Polestar Engineered on Volvon ja Polestarin yhteistyöhanke. Polestar Engineered Optimisation -päivitykset tuovat tutulle T8-mallin kaksilitraiselle moottorille 15 hevosvoimaa lisää tehoa ja 30 newtonmetriä lisää vääntöä.
Polestar Engineered XC60:nen varustelistalta löytyy tämän luokan autoista harvemmin löytyvät konehuoneesta mekaanisesti säädettävät iskunvaimentimet ja peräti kuusisylinteriset Akebonon etujarrusatulat.
Katso tästä muita Volvo-koeajoja.
Normaaliin XC60 T8 -malliin verrattuna painoa XC60 Polestarille on kertynyt reilut 50 kiloa lisää. Etupyörille jaettu bensiinimoottorin teho ja takapyörille tuleva sähkömoottorin teho saavat kookkaan perhe SUV:n kiihtymään kuitenkin 5,4 sekunnissa nollasta sataan.
Ulkonäön kruunaa näyttävät Polestarin 21-tuumaiset kiillotetut mustat 5-Y -vanteet!
Katso enemmän koeajofiiliksiä videolta.
Volvo XC60 T8 TwE AWD Polestar Engineered
- Moottori: 1969 cm³, 4-sylinterinen, bensiini
- Polttomoottorin teho: 318 hv / 233 kW @ 6000 rpm
- Polttomoottorin vääntö: 430 Nm @ 4500 rpm
- Sähkömoottorin teho: 65 kW
- Sähkömoottorin vääntö: 240 Nm
- Maksimiteho yhteensä: 298 kW, 405 hv
- Maksimivääntö yhteensä: 670 Nm
- Ajoakun kapasiteetti: 11,6 kWh
- Kiihtyvyys: 5,4 sek. (0-100 km/t)
- Yhdistetty kulutus: 3,3 l/100km
- CO₂-päästöt: 73 g/km
- Omamassa: 2225 kg
- Vetotapa: Neliveto
- Tavaratila: 468 l
- Vetokyky: 2100 kg
- Alkaen hinta: 80 631 euroa
- Koeajoauton hinta: 87 810 euroa
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //
Ja iskareitahan tuleekin säädettyä jatkuvasti tai sitten ei. Ollaan aikalailla marginaalisissa asioissa jos käyttöautoa ajatellaan.
Eikös kaikki Volvot ole nykyään rajoitettu 180 km/h? Ainakaan ei huippunopeutta oltu ilmoitettu tässä, joten taitaa tulla monelle Helly Hansen -iskälle yllätyksenä kun meno toppaa kuin seinään.
Kyllä näin on myös tämän Polestarin kohdalla, huippunopeus on 180 km/t. Ei ole saanut erityiskohtelua Polestarista huolimatta.