Autotoday 10 vuotta sitten: "Hyundailta pakettiauto uusissa kuosissa"

Hyundai

24.3.2018 23.53

Kymmenen vuotta sitten Hyundai toi vielä pakettiautoja Suomeen.

Hyundailta pakettiauto uusissa kuosissa

Hyundain pakettiauto H-1 on uudistunut muotoilultaan täydellisesti. Auto on saanut sen myötä ilmeikkään etusäleikön sekä suuremmat ajovalot.

Valmistajan mukaan pakettiauto soveltuu hyvin pienten ja keskisuurten yritysten käyttöön ja mukautuu erilaisiin käyttötarpeisiin.H-1 pakettiauto on 3-paikkainen.

Uudella Hyundai H-1:llä on pituutta 5 125 mm (+90 mm), leveyttä 1 920 mm (+100 mm) ja akseliväli on 3 200 mm (+120 mm).

H-1 pakettiauto saa voimansa uudesta 2,5-litraisesta, nelisylinterisestä ja 16-venttiilisestä VGT-yhteispaineruiskutusdieselmoottorista, joka on varustettu muuttuvalla turbiinigeometrialla.

Moottori kehittää tehoa 170 hv (125 kW)/ 3 800 k/min ja vääntöä 392 Nm/ 2 000 k/min. H-1:n huippunopeus on 181 km/h ja polttonesteen keskikulutus ainoastaan 8,8 litraa/100 km.

H-1:ssä on viisivaihteinen käsivalintainen vaihteisto ja lukolla varustettu tasauspyörästö.

Takana avautuu 2,37 metriä pitkä, 1,62 metriä leveä ja 1,35 metriä korkea ja 4,3 m3 tavaratila. Korin molemmilla puolilla on liukuovet ja takana yksi ylöspäin aukeava ovi. Tilauksesta taakse saa myös sivulle aukeavat kaksoisovet. Tasaisen lattian pohjasta löytyy kymmenen sidontalenkkiä.


Juttu julkaistiin Autotodayssa 25..3.2008.



Katso myös


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Liikenteen seitsemän kuolemansyntiä”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”AKE: Mopon virittämisestä kallis lasku”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Mazda2 on vuoden auto”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”USA:n automyynti romahtaa”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Liikennekuolemat vähenevät liian hitaasti – Tavoitteet saavuttamatta”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Suzuki Kizashi 3 -konseptiauto New Yorkiin”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Dieselpäästöt vaarallisia aivoille”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Rahtarit juhlivat 35-vuotista taivalta”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Suomalainen autonostaja miettii jo päästöjä”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Sähköauto on vesisyöppö”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Poliisille lisärahoitusta toiminnan vakiinnuttamiseksi”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Suomalainen sähköauto pohjautuu Toyota Corollaan”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Mitsubishin Lancer Sports Sedanin myynti vauhtiin Suomessa”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Taksin matkustajaa epäillään rattijuopumuksesta”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”GM uskoo hybridiin” – mutta kuinka kävikään?

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Auton ylipitkä takuu sitoi kohtuuttomasti”

Autotoday 10 vuotta sitten: Mitähän näistäkin olisi tullut? ”Saab esittelee kaksi konseptiautoa”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Dodge Challenger SRT8:sta 228 143 dollaria huutokaupassa”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Taas valitaan vuoden auto ”


Autotoday 10 vuotta sitten: ”Irlannissa kaavaillaan yksityisiä kameroita nopeusvalvontaan”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Ron Dennisille potkut?”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Väärinkäytöksiä autotuotannon siirtämisessä Itä-Eurooppaan”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Ensimmäinen kaasulla toimiva ralliauto kehiin”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Autot sysäsivät dieselöljyn myynnin isoon kasvuun”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Canal+ näyttää lisää autourheilua”

Autotoday 10 vuotta sitten: ”Autoliitto: Suojateiden liikennesäännöt pitäisi yhdenmukaistaa”

";} var td_theme_css=jQuery('link#td-theme-css');if(td_theme_css.length){td_theme_css.after(splited_css);}}});}})();