Hyundai Motorsport N-tiimin Emil Lindholm ja Reeta Hämäläinen joutuivat keskeyttämään Chilen MM-rallin viimeisen kilpailupäivän toisella EK:lla ohjausvarren katkeamiseen.
Päivän ohjelmassa oli kaikkiaan neljä erikoiskoetta, joista aamun toinen EK jäi suomalaiskaksikolta rallin viimeiseksi.
Kaksikko pääsi jatkamaan matkaa vielä EK:n maaliin, jossa pyyhe oli heitettävä kehään. Auton oikea etupyörä oli taittunut alle, joten jatkoon ei ollut enää asiaa.
– Kuulin nuotin väärin ja meillä oli vasemmalle kääntyneeseen mutkaan ihan liikaa vauhtia. Auto pyörähti sellaisen puolispinnin, kaatui kyljelleen ja putosi takaisin pyörilleen. Pääsimme jatkamaan matkaa, mutta automme ohjausvarsi meni tilanteessa poikki, ja vaikka pääsimme EK:n maaliin niin rallin jatkamiseen ei ollut enää mahdollisuuksia.
Ensimmäistä kertaa Etelä-Amerikassa kilpaillut Lindholm ajoi Chilen MM-rallissa ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen WRC2-luokan viidentenä. Kilpailun ensimmäisellä EK:lla suomalaiskaksikon autosta vääntyi takaa ohjausvarsi ja pyörä kääntyi vinoon. Ongelma hidasti kaksikon matkaa koko aamupäivän lenkin ja toi mukanaan myös rengasrikon. Luokan kärki rallissa karkasi nopeasti minuutin päähän.
Rallin toinen kilpailupäivä oli pisin ja haastavin. Reitin luonne osoittautui nopeasti aiemmasta poikkeavaksi, myös tien pinnan osalta.
Lindholm kärsi pölystä ja lämpötilan nousun myötä myös odotettua suuremmasta rengaskulumasta. Lauantain erikoiskokeet olivat vaikeita. Päivän päätteeksi kaksikko putosi WRC2-luokassa seitsemänneksi.