Volkswagen Hyötyautojen tehtaalla valmistaudutaan jo sähköautoihin

Volkswagen Hyötyautojen tuotanto Hannoverissa käy läpi massiivista modernisointia. Tehtaan kesätaukoa hyödynnettiin perinteisesti tuotannon uudistusten ja huoltojen toteuttamiseen, todetaan Volkswagenin tiedotteessa.

Tänä vuonna keskityttiin tulevien Hyötyauto-perheen mallien tuotantoon: nykyisen Multivanin seuraajaan (vuodesta 2021) ja ID.Buzziin (vuodesta 2022).

– Automatisoimme ja digitalisoimme järjestelmällisesti tuotantoamme. Hannoverin tehdas uudistetaan täysin, jotta voimme tulevaisuudessa valmistaa menestyksekkäiden Transporter 6.1 -mallien lisäksi kahta muuta mallia: ensi vuonna aloitamme uuden Multivanin polttomoottori- ja hybridiversioiden valmistuksen ja myöhemmin täyssähköisen ID.Buzzin valmistukseen, sanoo tiedotteessa Volkswagen Hyötyautojen tuotannosta ja logistiikasta vastaava johtaja Josef Baumert.

Kolmen viikon kesätauon ja yhden hiljaisemman tuotantoviikon aikana toteutettiin yli 500 yksittäistä tehtaan huoltoon ja ylläpitoon liittyvää toimenpidettä. Tärkein painopiste on täyssähköisen ID.Buzzin ja uuden Multivanin ja integroinnissa tuotantoprosessiin.

– Tehtaan tulevaisuus muuttuu konkreettisella tavalla näkyväksi, kun puramme vanhat koneet ja rakennamme uusia tuotantolinjoja. Yli 2 000 ihmistä on parhaillaan asentamassa tulevien mallien valmistukseen tarvittavia koneita ja integroimassa niitä olemassa oleviin ajoneuvotuotannon prosesseihin, kertoo tiedotteessa tehtaanjohtaja Thomas Hahlbohm.

Tehtaan kesätauon toimenpiteitä

  • Amarok-mallien valmistukseen tarvittavien koneiden purkaminen koritehtaalta, maalaamosta ja kokoonpanosta. Osa ID.Buzzin tuotantolinjasta rakennetaan tulevaisuudessa näihin tiloihin. Työalue on kaikkiaan noin 34 000 neliömetriä.
  • Uuden Multivanin valmistukseen tarvittavien koneiden rakentaminen ja käyttöönotto koritehtaassa, maalaamossa sekä Transporter-tuotannon kokoonpanotiloissa.
  • Vanhimman, uudemmilla ja modernisoiduilla koneilla korvatun prässäämölinjan purkaminen. Vanhojen puristimien poistamisen ja prässäämön nykyisten koneiden energiatehokkuuden kasvun seurauksena hiilidioksidipäästöt vähenevät noin 4 200 tonnilla vuositasolla.
  • Maalaamon kuljettimien mukauttaminen ja muuntaminen uuden Multivanin tuotannon integroimiseksi ja kokoonpanopanotilojen valmistelu ID.Buzzin integroimiseksi.
  • Uuden kaksivärimaalaamon rakentaminen nykyisille Transporter-perheen malleille, uudelle Multivanille sekä ID.Buzzille.
  • Osalla tuotantolinjoista tuotetaan vuodesta 2021 alkaen sekä Transporter 6.1 -mallia että sen seuraajaa (polttomoottori ja hybridi). Tällä on vaikutusta erityisesti kokoonpanolinjan prosesseihin.

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!