Volkswagen Golfin juhlamalli Suomeen syksyllä: 333 hv, 0–100 km/h 4,6 s

Volkswagen juhlistaa Golf R -malliston 20-vuotissyntymäpäivää lanseeraamalla Golf R 20 Years -erikoismallin.

Erityismallin valmistus on rajoitettu noin yhteen vuoteen, joten se on myös keräilijöiden hankintalistalla. Kuten kaikki R-mallisarjan huippusuorituskykyiset mallit, nelivetoisen Golf R 20 Years -erikoismallin juuret pohjautuvat rata-autoiluun ja innovatiivisiin teknologioihin.

Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismallin myynti on nyt alkanut myös Suomessa ja sen hinta alkaen on 69 893 euroa.

Kuva: Volkswagen.

Uusi Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismalli ylittää kaiken mitä on valmistettu Golf-mallisarjan nimellä. Golf R 20 Years -erikoimalli kiihtyy 0–100 km/h vain 4,6 sekunnissa ja sen huippunopeus on sähköisesti rajoitettu 270 km/h.

Golfin erikoismallin luonne on heti selvillä, kun moottori käynnistyy. Sen 2,0-litrainen nelisylinterinen turbomoottori tuottaa tehoa 245 kW (333 hv) ja vääntöä 420 Nm.

Kun kuljettaja vaihtaa vaihteita manuaalisesti S ja S+ asennossa, DSG-vaihteisto antaa välittömän vasteen ja voiman voi tuntea kaasupoljinta painettaessa. Kun kuljettaja ottaa jalan pois kaasupolkimelta ja kiihdyttää taas uudelleen, optimoitu moottorinohjaus mahdollistaa entistä nopeamman väännön kehittymisen ja täten parantaa huomattavasti moottorin reagointikykyä.

Auton nelivetojärjestelmän sisältämän Torque Vectoring -toiminnon ansiosta voimaa jaetaan nyt sekä etu- ja taka-akseleiden lisäksi myös molempien takarenkaiden välillä.

Järjestelmä auttaa autoa kääntymään kaarteeseen entistä dynaamisemmin ilman aliohjaus-ilmiötä. Järjestelmien integrointi tarjoaa täysin uudenlaista ajodynamiikkaa ja auton käsiteltävyyttä – lyhyesti sanottuna maksimaalista ajomukavuutta ja vakautta myös urheilullisemmassa ajotilanteessa.

Kuva: Volkswagen.

Oma ajoprofiili Nürburgringille

Volkswagen Golf R 20 Years -erikoimallin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. Drift ja Special (Nürburgring) -ajoprofiilit, progressiivinen ohjaus, 2-osainen takaspoileri Motorsport-optiikalla ja kromipäällysteiset kaksoispakoputket auton molemmilla puolilla. Mukautetussa Discover Cockpit Pro -mittaristossa on täysin uudenlainen 3D-ulkoasu ja mittaristosta löytyy myös erityinen kierrosaikanäyttö.

Lämmitetyssä R-monitoimiohjauspyörässä on R-painike ja isommat vaihteenvalitsimet. R-painiketta voimakkaasti painamalla on mahdollista siirtyä suoraan Race-ajomoodiin.

Golf R 20 Years -erikoimallin yksityiskohtia ovat 19 tuuman Estoril Black/Blue -vanteet, sininen logo etusäleikössä, kyljessä ja takana, tummat taka- ja sivulasit, Lapiz Blue/Black -peilinkotelot, sininen R-logo ohjauspyörässä ja avaimessa, nahkaverhoilu Nappa ja tuuletetut etuistuimet sekä ensimmäisenä Volkswagen-mallina maailmassa: aitoa hiilikuitua olevat koristelistat ohjaamossa. Ulkoväriksi on saatavilla mm. Lapiz Blue -erikoismetalliväri.

Kuten kaikki Golf-mallit, uusi Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismalli valmistetaan Wolfsburgin tehtaalla, Golfin kotipaikkakunnalla. Ensimmäiset uudet Volkswagen Golf R 20 Years -erikoimallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä 2022.

Uuden Volkswagen Golf R 20 Years -erikoismallin hinnasto ja lisävarustehinnasto: https://bit.ly/VolkswagenGolfr20YearsErikoismalliHinnastojaLisävarustehinnasto

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

2 KOMMENTIT

  1. Milloin tulee 130km/h maximi kaikkiin autoihin ominaisuutena? Kiihtyvyyttä voi olla kohtuudella. Eikö ole hullua valmistaa ja markkinoida huippunopeuksilla,joita ei saa ajaa missään sekä energiaa mitä tahansa kuluu rajusti enemmän ympäristömme vastaisesti? Onko kyse myyntiargumentista,joka vain ja ainoastaan myy kohderyhmänä me miehet,nuo ikiaikaiset pojanviikarit? Odotan autoa,jossa kaikki paukut on pistetty piiiiitkäään toimintamatkaan vähäisellä energialla. Kiire ei ole mihinkään.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here