Tässä Ford Mustang Mach-E 1400 -mallissa on 7 sähkömoottoria ja 1419 hevosvoimaa

Mustang Mach-E 1400 on valmistunut Ford Performancen ja RTR Vehicles -yhtiön 10 000 tunnin yhteistyön tuloksena, ja sen tavoitteena on pienentää eroa sen välillä mihin sähköautot oikeasti kykenevät ja mihin asiakkaat uskovat niiden pystyvän, todetaan Fordin tiedotteessa.

Tiedotteen mukaan autossa on optimoitu aerodynamiikka, jossa on kiinnitetty huomiota erityisesti jäähdytyskanaviin ja ilmanohjaimiin keulassa sekä alustassa ja takasiipeen. Tavoitteena on yli 1000 kg downforce 257 km/h tuntinopeudessa.

Mustang Mach-E 1400 -mallissa on seitsemän moottoria – viisi enemmän kuin Mustang Mach-E GT:ssä.

Moottoreista kolme on kiinnitetty etutasauspyörästöön ja neljä nipussa taakse. Kardaaniakseli yhdistää tasauspyörästöt, joiden laajan säätöalueen ansiosta auto voidaan säätää kaikkiin tilanteisiin driftingistä kovavauhtiseen rata-ajoon.

Alusta ja voimansiirto on tiedotteen mukaan rakennettu siten, että tiimin on mahdollista tutkia eri rakennevaihtoehtoja ja niiden vaikutusta energiankulutukseen ja suorituskykyyn, mukaan lukien etu-, neli- ja takavetoisuus.

Kuva: Ford.

Eri säädöt ja asetukset tarpeen mukaan

Driftauksessa ja rata-ajossa on myös täysin erilaiset alustan ja voimansiirron säädöt, esimerkiksi tukivarsien ja ohjausakseliston muutokset, jotka mahdollistavat äärimmäiset ohjauskulmat driftauksessa. Voima on mahdollista jakaa tasan etu- ja taka-akselin välille tai täysin toiselle akselille.

Ultratehokkaan suorityskyvyn ja suuren energian vapautumistason saavuttamiseksi 56,8 kWh akku (asennettuna) koostuu nikkeli-mangaani-kobolttipussikennoista.

Akkujärjestelmä on suunniteltu siten, että sitä viilennetään lataamisen aikana eristävää jäähdytysnestettä käyttäen, mikä lyhentää käyttökertojen välillä tarvittavaa aikaa.

Sähköinen jarrutehostin on integroitu, mikä mahdollistaa peräkkäiset jarruenergiaa talteen ottavat jarrutukset.

Kuva: Ford.

Mustang Mach-E 1400 -mallissa on Brembo-merkkiset jarrut, kuten Mustang GT4 kilpa-autossa ja hydraulinen driftingiin suunniteltu käsijarrujärjestelmä. Järjestelmä on integroitu voimansiirron ohjaukseen, mikä mahdollistaa takamoottoreiden sammuttamisen.

Pian Nascar-kilpailussa ensiesiintymisensä tekevä Mustang Mach-E 1400 toimii testialustana uusille materiaaleille. Konepelti on valmistettu orgaanisista komposiittikuiduista tarjoten kevyen vaihtoehdon hiilikuidulle, jota käytetään autossa muualla.

Katso tästä muita juttuja Ford Mustantg Mach-E -mallista.

Ford investoi yli 11,5 miljardia dollaria autojen sähköistämiseen maailmanlaajuisesti. Ensimmäinen globaaliin myyntiin tuleva täyssähköauto Mustang Mach-E on nyt tilattavissa, ja ensimmäiset asiakkaiden tilaamat autot saapuvat Eurooppaan aikaisin ensi vuonna.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here