Škoda Auto alkaa tarjoamaan uutta ME 3.0 -ohjelmistoversiota asiakkaille jo toimitettuihin Škoda Enyaq iV -autoihin. Sen myötä toteutuva akunhallinnan optimointi auttaa pidentämään auton toimintamatkaa, todetaan Škodan tiedotteessa.
Uusi ohjelmisto sisältää myös useita parannuksia Digital Cockpit -mittaristoon ja tuulilasinäyttöön, tietoviihdejärjestelmään sekä Škoda Connect -online-mobiilipalveluihin.
Škoda-huoltokumppaniliikkeet sopivat ajanvarauksesta asiakkaiden kanssa päivityksen veloituksettomalle asentamiselle. Päivitysprosessi kestää noin viisi tuntia. Sen jälkeen tulevat uudet päivitykset on mahdollista tehdä suoraan autosta (Over the Air). Asiakkaille toimitettaviin uusiin Škoda Enyaq iV- ja Škoda Enyaq Coupé iV -malleihin uusi ohjelmisto on asennettu jo tehtaalla.
Lue tästä muita juttuja Škoda Enyaqista.
Korkeajänniteakkuun ja sen lataamiseen liittyen uusi ohjelmisto sisältää myös Battery Care -tilan: kun se valitaan haluttaessa käyttöön, seuraavan lataamisen yhteydessä ajoakku latautuu enintään 80 prosentin varaustasoon.
Se auttaa suojaamaan ajoakkua ja pidentämään sen käyttöikää.
Maksimilatausteho kasvaa
Maksimilatausteho nousee ohjelmistopäivityksen myötä 120 kilowattiin Enyaq 60 iV -malleissa ja 135 kilowattiin Enyaq 80 iV- ja 80x iV -malleissa.
Akun lämmönhallinnan parannukset mahdollistavat Škoda Enyaq iV -mallien pidemmän toimintamatkan. Akun varaustason ja auton toimintamatkan graafinen esitys tietoviihdejärjestelmässä sisältää nyt myös määränpään ja latauspysähdysten näytön.
Ohjelmistopäivityksellä toteutetut parannukset koskevat myös Digital Cockpit -mittaristoa ja tuulilasinäyttöä, jossa näytetään nyt myös ajoakun varaustaso prosentteina. Peruutuskameran kuvan kontrastia on lisätty, jotta auton ympäristön havainnointi on varmempaa.
Monitoimiohjauspyörän näppäimellä on nyt kätevä vaihtaa mukautuvan vakionopeuden säätimen ja ajoavustinkokonaisuuden Travel Assist käyttämisen välillä. Ohjelmistopäivityksen myötä monia Škoda Connect -online-palveluja on laajennettu ja optimoitu, jotta ne ovat entistäkin käyttäjäystävällisempiä.
Škoda on tähän mennessä toimittanut Enyaq iV -autoja asiakkaille maailmanlaajuisesti jo yli 70 000 kappaletta. Siten Enyaq iV:n markkinaosuus Euroopassa myydyistä täyssähköautoista on 3,5 %.
Škodan täyssähköinen lippulaivamalli on EU-maiden seitsemänneksi myydyin täyssähköauto. Euroopan markkinan tarkempi tarkastelu vahvistaa Enyaq iV -malliston menestyksen: Škodan kotimaassa kuten myös Suomessa, Slovakiassa, Tanskassa ja Alankomaissa Enyaq iV -mallisto sijoittuu täyssähköautomyynnin kärkisijoille.
Hienoa kuulla, että Škoda julkaisee ME 3.0 -ohjelmistopäivityksen Enyaq iV -malleihin! Odotan innolla, mitä uusia ominaisuuksia ja parannuksia päivitys tuo mukanaan. Onko kenelläkään jo kokemuksia tästä uudesta versiosta?
Hienoa, että Škoda julkaisee ME 3.0 -ohjelmistopäivityksen Enyaq iV -malleille! On aina mukavaa nähdä valmistajien sitoutuvan parantamaan sähköautojaan. Odotan innolla, mitä uusia ominaisuuksia ja parannuksia päivitys tuo mukanaan!