Škoda Auto ylsi vuonna 2024 vahvaan myyntimenestykseen: vaihtelevasta ja dynaamisesta markkinatilanteesta huolimatta asiakkaille toimitettiin autoja yhteensä 926 600 kappaletta, mikä edellisvuoteen verrattuna merkitsee 6,9 prosentin lisäystä.
Saksa säilyi edelleen Škodan suurimpana vientimaana 187 100 autolla, missä on kasvua 29 200 autoa vuoteen 2023 verrattuna. Huomattava kasvu saavutettiin myös Turkissa (8 600 autoa), Britanniassa (8 400 autoa), Puolassa (7 500 autoa) ja Espanjassa (6 200 autoa).
Škoda jatkoi jälleenmyyjäliikkeidensä päivittämistä uuden brändi-ilmeensä hengessä; tähän mennessä yli 230 liikettä on jo uudistettu.
Vuoteen 2025 Škoda starttaa historiansa uusimmalla ja kattavimmalla mallistolla, joka käsittää yhteensä 12 automallia. Mallistosta löytyvät esimerkiksi uusi kompakti Elroq-sähkökatumaasturi, uusi Enyaq sekä Intian markkinoilla kompakti Kylaq-katumaasturi.
Myynnistä ja markkinoinnista vastaava Škoda Auton hallituksen Martin Jahn: ”Vuodelta 2024 kirjasimme autojen kokonaistoimitusmäärässä kasvua 6,9 prosenttia, mistä suurimmaksi osaksi on kiittäminen laajentunutta ja päivitettyä automallistoamme. Erityisen hyvin menestyimme tärkeillä Länsi- ja Itä-Euroopan markkinoilla. Mallistossamme uudistunut Octavia sekä uuden sukupolven Superb- ja Kodiaq-mallit lisäsivät suosiotaan selvästi. Täyssähköinen Enyaq jatkoi menestystään myös vuonna 2024 yltäen lähes 80 000 auton toimitusmäärään ja sijoittuen monissa Euroopan maissa sähköautojen myyntitilastojen kärkipaikoille. Lisäksi jo vuoden 2024 loppuun mennessä saimme yli 20 000 uuden kompaktin Elroq-sähkökatumaasturin tilausta. Asiakaskokemuksen optimoinnissa panostimme vahvasti MyŠkoda-sovelluksen kehittämiseen ja digitaalisten palveluidemme kuten Pay to Park ja Pay to Fuel laajentamiseen. Myyntiverkostomme liikkeiden ilmeen päivitys jatkui ja jo yli 230 liikettä on nyt uuden brändi-ilmeemme mukainen.”