Nelivetoinen Jeep Avenger 4xe on nyt myynnissä

Jeep Avengerin malliston 4xe-nelivedon myynti on nyt alkanut Suomessa.

Avenger 4xe:stä erottuu massasta aidoilla Jeep-elementeillä, jotka eivät ole vain visuaalisia mutta myös funktionaalisia. Näitä ovat mm. hinauskoukku, vakiona tulevat kattokaiteet, jotka mahdollistavat isompien esineiden kuljettamisen katolla ja istuimet, joiden materiaali on erittäin kestävää, täysin vedenpitävää sekä helposti puhtaana pidettävää.

Tavallisen Avengerin maastokyvyt paranevat entisestään uudessa Avenger 4xe:ssä. Lähestymiskulma on nyt 22°, ylityskulma 21° ja jättökulma 35°. Myös maavara on aiempaa suurempi 210 mm ja kahluusyvyys 400 mm.

Nelivetoisen Jeep Avenger 4xe:n myynti starttaa uudella hybriditekniikkaan yhdistetyllä nelivetojärjestelmällä ja rouhealla sekä kattavalla Upland-varustetasolla.

Upland sisältää mm. automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän, UconnectTM-tietoviihdejärjestelmän 10,25-tuumaisella Smart Touch -kosketusnäytöllä, langattoman Apple CarPlay- ja Android Auto -tuen, aktiivisen vakionopeuden säätimen, avaimettoman käynnistyksen 180°:n peruutuskameran dynaamisin opastinviivoin ja Smart Beam -kaukovaloavustimen.

Ulkoisia ehostuksia Avenger 4xe Upland -versiossa ovat mm. Offroad-puskurit, mustat 17 tuuman kevytmetallivanteet, kattokaiteet, ja vain 4xe-malliin saatava hinauslenkki takapuskurissa. Jeep on aina valmis auttamaan.

Uusi nelivetotekniikka

Nelivetoinen Jeep Avenger 4xe on varustettu täysin uudella 48 voltin jännitteellä toimivalla hybriditekniikalla, johon on yhdistetty uusi nelivetojärjestelmä sekä automaattinen kaksoiskytkentävaihteisto.

Avenger 4xe:n taka-akselilla on 22.7:1-välityssuhde, joka mahdollistaa yksittäiselle takapyörälle jopa 1 900 Nm väännön. Avenger 4xe kykenee nousemaan jopa 40 % kallistuksen omaavia nousuja sorapinnalla ja jopa 20 % nousuja, kun etuakselilla ei ole lainkaan pitoa.

Jeep Avenger 4xe:n nelivetojärjestelmä on älykäs. Järjestelmä takaa, että neliveto on aina käytettävissä kaikissa tilanteissa. Matalissa nopeuksissa (alle 30 km/h) neliveto on jatkuva 50:50-suhteessa.

Keskinopeuksilla (30-90 km/h) taka-akselin veto aktivoituu tarvittaessa. Vaikka tarvetta nelivedolle ei olisi lainkaan, taka-akselin sähkömoottorin on valmiudessa yllättävissäkin tilanteissa. Kun neliveto on aktivoitu, väännön jakautuminen tapahtuu jopa 50:50-suhteessa.

Avenger 4xe:n yksi ainutlaatuisista ominaisuuksista on sen innovatiivinen monivarsituentaan perustuva taka-akselirakenne, joka on Jeepin kehittämä. Yleensä vain suuremman kokoluokan autoista löytyvä ratkaisu parantaa taka-akselin joustovaraa, mikä lisää mukavuutta huonoissa tieolosuhteissa.

Myynnissä nyt

Uuden Jeep Avenger 4xe Hybrid 136 Automaatti Upland -version myynti alkaa nyt ja mallin tuotanto on jo alkanut. Jeep Avenger 4xe hinta on alkaen 40 389 euroa.

Lue myös tämä: Tällainen on uusi hybridineliveto Jeep Avenger 4xe

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän