Rekisteröinti: Kilpailijat jäävät kauas Toyotasta

Toyota kasvattaa kovaa eroa kilpailijoihin. Alkuvuoden markkinaosuus on nyt jo 15,8 prosenttia, kun kakkosena olevan Volkswagenin markkinaosuus on 10,9 %.

Kolmantena olevan Škodan osuus on tasan 10 prosenttia.

Toyotan rekisteröintimäärä on vuodessa kasvanut yli 30 prosenttia.

Heinäkuussa Toyota oli ainoa merkki, joka sai rekisteriin yli tuhat autoa. Tarkka luku on 1 119 autoa.

Heinäkuun toiseksi suosituin on Volkswagen (886 autoa) ja kolmanneksi suosituin Škoda (682).

Jeep kovin nousija

Jeep on viime alkuvuoteen verrattuna kasvattanut rekisteröintimääriään selvästi eniten prosentuaalisesti laskettuna. Kasvua on peräti 670 prosenttia.

Myös Fiatilla on reilu kasvu, peräti 329,2 prosenttia.

Seuraavina tulevat Land Rover (+54,1 %), Dacia (+53,1 %), Seat (+50,8 %), Peugeot (+48 %) ja Tesla (+44,1 %).

Kaikkein eniten tilanne on heikentynyt Hondan osalta. Pudotus viime alkuvuoteen verrattuna on peräti 53,9 %.

Seuraavina tuleva Mitsubishi (-33,5 %), Opel (-23,8 %), Subaru (-19,9 %) ja Nissan (-10,2 %).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

2 KOMMENTIT

  1. Tilastot kertoo selvästi myös nykyisten maahantuojien onnistumisista.

    – miten on maahantuojat onnistuneet rakentamaan jälleenmyyntiverkostonsa, osa markkinaosuuden menettäjistä on menettänyt hyviä jälleenmyyjiä ja syöksykierrettä vain jatkunut – esimerkiksi Opelilla on käynyt näin

    – Toyotan menestyy vahvaan jälleenmyyntiverkostoon ja maahantuojan vahvaan good will järjestelmään

    – Kia on onnistunut rakentamaan vahvan jälleenmyyjä kaartin ja tulee olemaan erittäin vahva myös jatkossa – vahvistuu siis

  2. Kun vaan kestäisivät nämä nyky Toyotat. D4D oli katastrofi ja on edelleen D4D 1.4, 2.0, 2.2, 3.0 koneet on ollleet kaikkea muuta kuin luotettavia. EGR, DFP, kannentiiviste jne. Toki Toyotan ”GOOD WILL” toimii niille kelle toimii, en itse pidättäisi henkitystä tuon suhteen.

    Uudemmissa hybrideissä softaviat ja 12v akku ja releviat.

    Vuosia sitten perus Toyota oli luotettava auto ennen D4D sekoilua ja hybrid höyräkkää. Enää näin ei valitettavasti ole.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!