Myös Fordin hyötyajoneuvot sähköistyvät

Kuva: Ford.

Ford on kertonut sähköistävänsä myös hyötyajoneuvot.

Fordin sähköistettyjen hyötyajoneuvojen mallisto tarjoaa laajan valikoiman voimansiirtoratkaisuja asiakkaiden eri käyttötarpeisiin.

Fordin Go Further -tapahtumassa oli nähtävillä vuonna 2021 tuotantoon tulevan Transit-täyssähköauton prototyyppi.

Transit-täyssähköauto on suunniteltu kaupunkiliikennöitsijöiden tarpeeseen suorituskykyisestä ja päästöttömästä tavarankuljetusautosta ja siihen on saatavissa useampi korimalli.

Transit-täyssähköauto tarjoaa Fordin tiedotteen mukaan täyden Transitin suorituskyvyn ja kestävyyden kilpailukykyisellä kantavuudella ja sisäänrakennetuilla liitettävyysratkaisuilla.

Sähköinen voimansiirto on suunniteltu tuottamaan riittävä päivittäinen toimintamatka kaupungeissa toimiville yrityksille, pysyen samana kaikissa sääolosuhteissa ja läpi auton elinkaaren.

Ford toimittaa jo tällä hetkellä StreetScooter-yhteisprojektin kautta täyssähköisiä ratkaisuja asiakkaille. Fordin tehtaalla Kölnissä valmistettavassa Transitiin perustuvassa StreetScooter Work XL -mallissa on täyssähköinen voimansiirto ja se on käytössä Saksassa Deutsche Post DHL:llä.

Seuraavien 12 kuukauden aikana Work XL -autoilla aloitetaan testijaksot useammissa eryrityksissä Saksassa, Alankomaissa ja Belgiassa.

Ladattavat hybridit

Liikennöitsijöille, jotka säännöllisesti liikkuvat kaupunkialueiden vähäisiin päästöihin pyrkivissä osissa tai niiden läpi, Ford Transit Custom ladattava hybridi (PHEV) tarjoaa päästöttömän vaihtoehdon ilman huolta toimintamatkan pituudesta.

Ford on ensimmäinen suuri autonvalmistaja, joka tarjoaa tonniluokkaan ladattavaa hybriditeknologiaa, ja uusi malli tulee myyntiin myöhemmin vuonna 2019.

Transit Custom ladattavan hybridin (PHEV) etupyöriä käytetään ainoastaan sähkömoottorilla, jonka voimanlähteenä on 13,5 kWh:n litiumioniakusto.

Fordin monia palkintoja voittanut 1.0 Ford EcoBoost -bensiinimoottori varmistaa kaiken pituiset ajomatkat.

Bensiini-sähköhybridivoimansiirron tavoitteena on jopa 50 kilometrin päästötön ajomatka tai 500 kilometrin ajomatka, kun apuna käytetään Ford EcoBoost -bensiinimoottoria.

Ympäristölle ja asiakkaille tulevien hyötyjen mittaamiseksi ja ymmärtämiseksi Transit Custom ladattava hybridi (PHEV) on parhaillaan testikäytössä Lontoossa ja uudet testijaksot käynnistyvät pian Valenciassa ja Kölnissä.

Ford kertoi Go Further -tapahtumassa, että Transit Customin ladattava hybridimalli (PHEV) saa pian seuraa Tourneo Custom ladattavasta hybridistä (PHEV).

Kahdeksanpaikkaisen tila-auton kaksi takimmaista penkkiriviä voi järjestää kokousmuotoon. Näin matkustajien on myös helpompi keskustella keskenään matkan aikana.

Vaihtoehtoisesti kaksi takimmaista penkkiriviä voidaan järjestää peräkkäin kasvot menosuuntaan, jolloin auto soveltuu täydellisesti tasokkaaseen henkilökuljetukseen.

Pysähtelevässä kaupunki- ja lähiöliikenteessä työskenteleville yrityksille on tarjolla 48 V -kevythybriditeknologia, joka tarjoaa mahdollisuuden parantaa tuottavuutta edullisemmalla sähköistetyllä ajoneuvolla.

Fordin luokkansa ensimmäinen EcoBlue Hybrid -dieselhybridi on saatavissa Transitiin, Transit Customiin ja Tourneo Customiin kesällä 2019 mahdollistaen pienemmät käyttökustannukset yrityksille.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here