Mikko Heikkilä mukaan rallin EM-sarjaan

Mikko Heikkilä, 31, kilpailee tulevana kautena rallin Euroopan mestaruussarja ERC:ssä The Racing Factory -tiimissä. Ensikosketuksen ERC:hen Heikkilä otti Rally Liepajassa viime kesänä, ja Latviasta saavutettu kolmossija lupaa kovaa kyytiä nurmijärveläiskuljettajalta.

– Mahtava fiilis päästä kertomaan tämän kauden suunnitelmista, sitä on jo vähän kyseltykin. ERC on minulle steppi eteenpäin urallani. Jatkamme tuttuun tapaan Samu VaaleŠrin kanssa, meillä homma on pelannut hienosti, Heikkilä kertoo.

Heikkilä kilpailee portugalilaistalli The Racing Factorylla tulevana vuotena. Vuonna 2018 perustettu tiimi on ehtinyt hakea sekä menestyä ERC:ssä sijoittuen tiimien pisteissä kolmanneksi kaudella 2019. Kokemuksen lisäksi tallin Sao Paio de Oleiroksessa sijaitsevat toimitilat tekivät Heikkilään vaikutuksen. Auton merkki ei tulevaksi kaudeksi vaihdu, vaan Heikkilä luottaa totuttuun tapaan Škodaan.

Kiinnostaako moottoriurheilu? Tilaa tästä Autotodayn uutiskirje!

– Olin vaikuttunut heidän toimitiloistaan, kaikki vaikutti ammattimaiselta. Odotan innolla, että pääsen tekemään yhteistyötä heidän kanssaan. Skodalla jatketaan, avauskilpailu todennäköisesti ajetaan vielä vanhalla Fabia Rally2 Evolla, mutta jossain kohtaa kautta saamme uuden Fabia RS Rally2:en alle. Renkaiden suhteen olemme siirtyneet luottamaan Michelinin pitoon, Heikkilä kertoo.

Kahdeksan osakilpailun kalenteri sisältää neljä asvaltti- ja neljä sorarallia. Asvaltilta Heikkilällä on kokemusta kolmen MM-rallin osalta Espanjasta sekä Kroatiasta.

– Ajetaan niin kovaa kuin pystytään kuten ennenkin, ja tietysti podiumit ja voitot ovat ne mihin pyritään. Asvaltilla tarvitaan kilometrejä sekä kokemusta, mutta sarja onneksi sisältää hyvän määränasvalttipätkiä. Alku on varmasti vähän maltillisempaa ja vauhtia nostetaan kun saadaan rytmistä kiinni.

Heikkilä odottaa jo kauden avausta, 11.-12.3. Portugalissa ajettavaa Rally Serras de Fafea.

The Racing Factoryn suunnitelmat Heikkilän kanssa eivät rajoitu vain ERC:hen.

– Tavoitteenamme on panostaa kovasti kauteen 2023 sekä 2024, mutta päätavoitteemme on auttaa Mikkoa kehittymään kuljettajana entisestään ja pyrkiä rallin MM-sarjaan kaudeksi 2025, The Racing Factory toimitusjohtaja Aloisio Monteirolla kertoo.

Rallin Euroopan mestaruussarja ERC sisältää kahdeksan osakilpailua, ja kausi päättyy Unkariin 7.-8.10.

Mikko Heikkilä ajoi superrallisäännön avulla yhdeksänneksi Granada-rallissa

WRC: Mikko Heikkilä mittaamaan asvalttivauhtiaan Espanjan MM-ralliin

Rallin Suomen mestaruus ratkesi yhden pisteen erolla!

 

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän