Daimlerin miljardin dollarin investoinnit Yhdysvalloissa alkavat kantaa hedelmää.
Ensimmäiset uudet, täysin uudistuneelle SUV-pohjarakenteelle perustuvat GLE-maasturit ovat valmistuneet Tuscaloosan tehtailta.
Samaan aikaan autotehtaan viereen on alkamassa uuden akkutehtaan rakentaminen. Akut on tarkoitettu tuleviin uusiin EQ-sähköautomalleihin.
– Aiomme olla sähköisen liikenteen kehittämisen pioneereja, ja olemme valmistautuneet hyvin tähän tehtävään. Nyt tuomme Mercedes-Benzin sähköisen liikkumisen Yhdysvaltoihin. Maailmanlaajuisesti EQ-malleja tullaan valmistamaan kuudessa tehtaassa, ja akkujen tuotantoverkostomme tulee käsittämään kahdeksan tehdasta, Mercedes-Benzin tuotantojohtaja Markus Schäfer kertoo.
Lue myös tämä: Daimlerin uuden akkutehtaan rakentaminen käynnistyi
Mercedes-Benz on investoinut Tuscaloosaan yli 6 miljardia dollaria vuodesta 1995 lähtien.


