Mercedes-AMG One palkittiin hybriditeknologiastaan

Mercedes-AMG One -urheiluauton F1-hybriditeknologia saavutti loka-marraskuun vaihteessa kaksi merkittävää virstanpylvästä.

Ensiksi autolla rikottiin Nürburgring-Nordschleifen rataennätys, kun DTM-kuljettaja Maro Engel kellotti ajan 6.35,183 minuuttia 20,832 kilometrin mittaisella ratakierroksella.

Entinen rataennätys parani kahdeksan sekuntia sääoloissa, jotka olivat kaikkea muuta kuin ihanteelliset ennätysyritykselle. Kaiken lisäksi ennätyskierros käynnistyi ainoastaan 29 sekuntia ennen radan sulkemista kello 17.15 lokakuun 28. päivänä.

Kiinnostaako auto ja liikenne? Tilaa tästä Autotodayn uutiskirje!

Toinen merkkipaalu oli British Royal Automobile Clubin perinteinen Dewar Trophy -palkinto, joka on jaettu vuodesta 1957 lähtien.

Tänä vuonna palkinto myönnettiin ennätysauton F1-maailmasta peräisin olevalle hybriditeknologialle.

Se koostuu 1,6 litran V6-turbomoottorista, nestejäähdytteisestä akusta, neljästä sähkömoottorista ja järjestelmän ohjauselektroniikasta. Järjestelmä tuottaa 782 kW:n (1063 hv) kokonaistehon.

Mercedes-AMG One tuo F1-teknologiat katukäyttöön — tehoa yli 1000 hv!

Mercedes-AMG juhlii AMG:n 55-vuotista taivalta 734-hevosvoimaisella erikoismallilla

Mercedes-AMG GT Black Series on nopein sarjatuotantoauto Nürburgringin Nordschleifella

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here