Le Mansin 24 tunnin kisaan halutaan oma luokka vetysähköautoille

Kuva: Michelin.

MissionH24-ohjelma on perustettu vauhdittamaan vetysähköautojen kehitystä. Ohjelma saa tänä vuonna lisää korkean tason asiantuntijatukea, kun Michelin ja Symbio ryhtyvät yhteistyöhön Totalin kanssa vauhdittaakseen polttokennoteknologian käyttöä moottoriurheilussa; Total on ollut ohjelman kumppani vuodesta 2019.

Uusien kumppanien kunniaksi H24Racingin prototyyppikilpuri LMP H2G sai uuden ulkoasun Michelinin, Symbion ja Totalin väreistä.

MissionH24:n kunnianhimoinen tavoite on saada Le Mansin radalle vetysähköautojen oma luokka vuonna 2024.

Syyskuussa 2018 julkistettu MissionH24-ohjelma syntyi ACO:n (Automobile Club de l’Ouest, Le Mans 24 Hours -kilpailujen pääjärjestäjä) ja GreenGT:n, suuritehoisten polttokennojen pioneerin aloitteesta.

LMP H2G -kilpuri, joka esiteltiin alkujaan H24Racingin väreissä, on maailman ensimmäinen täyssähköinen Le Mans prototyyppi (LMP), jonka tehon lähteenä on polttokennoteknologia.

Le Mans 24 Hours Virtualissa 13. – 14. kesäkuuta turva-autona käytetty LMP H2G jatkaa vuoden 2020 ohjelmansa mukaisia ratatestisarjoja, joissa hienosäädetään sen suorituskykyä.

Samaan aikaan H24Racing prototyypit osallistuvat, kuten edellisenäkin vuonna, ACO:n järjestämään Michelin Le Mans Cupiin 18. heinäkuuta alkaen.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here