Historian havinaa: 90 vuotta Mercedes-Benzin C-sarjan edeltäjän debyytistä

Pariisin autonäyttelyssä 1.–10. lokakuuta 1931 Mercedes-Benz esitteli uutuusmallin, josta tuli välitön myyntihitti – suhteellisen kalliista, noin 4400 valtakunnanmarkan hinnasta huolimatta.

Auto oli Mercedes-Benz 170 (W 15), joka oli maailman ensimmäinen erillisjousituksella ja heiluriakselilla varustettu sarjatuotantoon yltänyt automalli.

Pariisin autonäyttelyssä 1931 esiteltiin myös Mercedes-Benz 170 Cabriolet. Kuva: Mercedes-Benz.

Kuusisylinterisen rivimoottorin teho oli 23,5 kW (32 hv) ja iskutilavuus 1692 cm3. Autossa oli hydrauliset jarrut, ja malli oli saatavana peräti kymmenellä eri korivaihtoehdolla.

170-mallista tuli yksi nykyisen C-sarjan edeltäjistä, ja suuri kansansuosio näkyi myös myyntiluvuissa.

Ensimmäisenä kokonaisena tuotantovuonna 1932 mallia myytiin 4 438 kappaletta, mikä oli melkein 75 prosenttia yhtiön noin 6 000 auton vuosituotannosta.

Vuoteen 1936 mennessä autoja valmistui kaikkiaan 13 775 kappaletta, kunnes sen korvasi Mercedes-Benz 170 V (W136).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!