Pariisin autonäyttelyssä 1.–10. lokakuuta 1931 Mercedes-Benz esitteli uutuusmallin, josta tuli välitön myyntihitti – suhteellisen kalliista, noin 4400 valtakunnanmarkan hinnasta huolimatta.
Auto oli Mercedes-Benz 170 (W 15), joka oli maailman ensimmäinen erillisjousituksella ja heiluriakselilla varustettu sarjatuotantoon yltänyt automalli.

Kuusisylinterisen rivimoottorin teho oli 23,5 kW (32 hv) ja iskutilavuus 1692 cm3. Autossa oli hydrauliset jarrut, ja malli oli saatavana peräti kymmenellä eri korivaihtoehdolla.
170-mallista tuli yksi nykyisen C-sarjan edeltäjistä, ja suuri kansansuosio näkyi myös myyntiluvuissa.
Ensimmäisenä kokonaisena tuotantovuonna 1932 mallia myytiin 4 438 kappaletta, mikä oli melkein 75 prosenttia yhtiön noin 6 000 auton vuosituotannosta.
Vuoteen 1936 mennessä autoja valmistui kaikkiaan 13 775 kappaletta, kunnes sen korvasi Mercedes-Benz 170 V (W136).