Citroën sähköistää hyötyajoneuvomallistonsa

Kuva: Citroën.

Vuoteen 2025 mennessä Citroën valmistautuu julkistamaan uuden sähköisen mallistonsa, joka tarjoaa sähköisen vaihtoehdon jokaiselle mallille.

Sähköistyneet mallit tulevat olemaan Citroënille tärkeä kasvun vauhdittaja niin hyötyajoneuvo- kuin henkilöautomallistossa.

Hyötyajoneuvoissa seuraava askel on vuonna 2020 valmistuva täyssähköversio Citroën Jumpysta. Sitä seuraa vuonna 2021 täyssähköversio uudesta Berlingo Vanista.

Saadakseen lisäpotkua sähköistymiseen, Citroën valmistautuu lanseeraamaan laajan sähköistyneen hyötyajoneuvomalliston.

Muutamilla markkinoilla sähköinen Berlingo Electric on jo läsnä, mutta vuoden 2020 alussa Jumper Electricin käynnistämänä Citroën laajentaa sähköisen tarjontansa kaikkien yritysasiakkaiden saataville ja tuo markkinoille malliston sähköllä toimivia pakettiautoja.

Sähköistymisen strategia ei koske vain hyötyajoneuvoja vaan sama suuntaus nähdään myös henkilöajoneuvomallistossa.

Citroën Jumpy tuli markkinoille vuonna 2016 ja on sittemmin savuttanut yli 135 000 kappaleen myynnin. Uusi sähköllä toimiva Jumpy on suunniteltu tukemaan mallin monikäyttöisyyttä ja kykyä palvella moninaisia ammattilaisten tarpeita.

Groupe PSA:n EMP2 multi-energy -alustan mahdollistamana uusi täyssähköversio Citroën Jumpysta tulee saataville kahtena eri versiona ja näin tarjoten kaksi vaihtoehtoista toimintamatkaa palvelemaan erilaisia tarpeita:

  • 200 km toimintamatka (WLTP) 50 kWh akulla
  • 300 km toimintamatka (WLTP) 75 kWh akulla

Sallitun kuorman määrä on vastaava kuin perinteisissä polttomoottoriversioissa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here