Autotalli.com ja Nettiauto.com saman katon alle

Alma Media tiedotti perjantaina ostavansa Nettiauto.com-markkinapaikan emoyhtiön Nettix Oy:n Otava-konsernilta.

Kaupan hinta on 170 miljoonaa euroa.

Alma Medialla on ennestään jo Autotalli.com-markkinapaikka.

Nettix Oy:n liiketoiminta käsittää moottorialan markkinapaikat, kuten Nettiauton, Nettikoneen ja Nettimoton, ja ne tavoittavat viikoittain 2,5 miljoonaa suomalaista. Vuonna 2020 markkinapaikat muodostivat Nettix Oy:n liikevaihdosta 81 prosenttia.

Nettix Oy:öön kuuluvat lisäksi kone- ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit.

Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2021 maalis–huhtikuun vaihteessa.

Nettix Oy:n liiketoiminta koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: digitaalisista liikkumisen markkinapaikoista, koneiden ammattimediasta ja uutispalvelusta.

Markkinapaikkojen brändejä ovat Nettiauto, Nettimoto, Nettikaravaani, Nettikone, Nettimarkkina, Nettimökki, Nettivaraosa, Nettivene ja Nettivuokraus.

Liikkumisen ja moottoritoimialan kauppapaikkojen kautta kuluttaja- tai yritysasiakas voi ostaa, myydä tai vuokrata tarvitsemansa. Tällä hetkellä ilmoituksia palveluissa on noin 770 000.

Nettix-palvelussa vaihtoi vuonna 2020 omistajaa yli 800 000 autoa, venettä, konetta, moottoripyörää ja asuntovaunua. Nettix:iin kuuluu myös liikkumisen OmaNettix-palvelu.

Ammattijulkaisuista Konepörssi on työkoneiden ja kuljetusalan erikoisjulkaisu. Uutispalveluiden ydintuote on Ampparit.

Alma Media arvioi, että yrityskaupasta syntyy noin 1,5 miljoonan euron vuotuiset synergiaedut vuoteen 2022 mennessä ja ne liittyvät pääasiassa mediamyyntiin, tukitoimintoihin, tiloihin ja tietojärjestelmiin sekä IT-kehitykseen.

Kaupan toteutumisen myötä Alma Medialle siirtyy yhteensä 39 Nettix Oy:n työntekijää (kokopäiväiseksi muutettuna).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!