Mercedes-Benz rakentaa akkutehtaan Yhdysvaltoihin

Daimlerin miljardin dollarin investoinnit Yhdysvalloissa alkavat kantaa hedelmää.

Ensimmäiset uudet, täysin uudistuneelle SUV-pohjarakenteelle perustuvat GLE-maasturit ovat valmistuneet Tuscaloosan tehtailta.

Samaan aikaan autotehtaan viereen on alkamassa uuden akkutehtaan rakentaminen. Akut on tarkoitettu tuleviin uusiin EQ-sähköautomalleihin.

– Aiomme olla sähköisen liikenteen kehittämisen pioneereja, ja olemme valmistautuneet hyvin tähän tehtävään. Nyt tuomme Mercedes-Benzin sähköisen liikkumisen Yhdysvaltoihin. Maailmanlaajuisesti EQ-malleja tullaan valmistamaan kuudessa tehtaassa, ja akkujen tuotantoverkostomme tulee käsittämään kahdeksan tehdasta, Mercedes-Benzin tuotantojohtaja Markus Schäfer kertoo.

Lue myös tämä: Daimlerin uuden akkutehtaan rakentaminen käynnistyi

Mercedes-Benz on investoinut Tuscaloosaan yli 6 miljardia dollaria vuodesta 1995 lähtien.

// TILAA NYT AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän