Volvon uusissa kevythybrideissä on KERS-järjestelmä

Volvo hybridimallisto 2019 Kuva: Volvo Cars.

Volvo on päivittänyt nykyisiä T8- ja T6 Twin Engine -lataushybridivoimansiirtoja ja samalla vahvistanut, että se valmistaa jatkossa lataushybridiversion jokaisesta automallistaan.

Lisäksi Volvon mallistossa on valikoima kevythybridejä XC90- ja XC60-mallien diesel- ja bensiiniversioista.

Kevythybridimallit tuovat ensimmäistä kertaa asiakkaiden käyttöön Volvon kineettisen energian talteenoton jarrutusjärjestelmän (KERS). Se yhdistetään nykyisiin polttomoottoreihin ja muodostaa uuden integroidun sähköistetyn voimansiirron.

Tämä uusi voimansiirto vähentää Volvon mukaan polttoaineen kulutusta ja päästöjä jopa 15 prosentilla.

Volvo on strategiansa mukaisesti ja suuren kysynnän seurauksena kasvattanut tuotantokapasiteettiaan, jotta jopa 25 prosenttia kokonaistuotannosta voi olla Twin Engine -lataushybridiautoja.

Uusista kevythybrideistä tulee vähitellen Volvon uusi standardi, joka vie Volvon lähemmäksi tavoitetta, jonka mukaan kaikki sen autot ovat sähköistettyjä ensi vuosikymmenen puoliväliin mennessä.

T8 Twin Engine -lataushybridi sisältää uuden akun ja akun latauksen brake-by-wire-tekniikalla. T8-voimansiirron toimintasäde sähköllä on kasvanut noin 15 prosentilla, ja tämä voimansiirto on saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Myös pienempään T6 Twin Engine -lataushybridiin on asennettu uusi akku ja brake-by-wire-tekniikka. Tämä voimansiirto on saatavilla V60 -malliin.

XC90-malliin on saatavilla B5-tunnusta kantava dieselkevythybridiversio. XC60-mallin asiakkaat voivat valita B5-bensiini- tai -dieselkevythybridin, B4-dieselkevythybridin tai B6-bensiinikevythybridin.

Katso myös tämä: Ny Teknik: Vauhtipyörätekniikka tulee Volvoihin jo tänä vuonna

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here