Volvo Trucks parantaa voimansiirron polttoainetehokkuutta ja suorituskykyä

Volvo Trucks esittelee useita tärkeitä uusia päivityksiä 11- ja 13-litraisiin Euro 6 -moottoreihinsa, mitkä Volvon tiedotteen mukaan vähentävät polttoaineenkulutusta ja parantavat ajettavuutta.

– Polttoaineenkulutuksen pienentäminen on tärkeää kaikille kuljetusyrityksille, mutta erityisen tärkeää se on kaukoliikenteessä. Samalla halutaan saavuttaa korkea suorituskyky. Nyt voimansiirtoteknologiamme uusimpien parannusten myötä on mahdollista sekä vähentää polttoaineenkulutusta että parantaa ajettavuutta, Volvo Finland Ab:n toimitusjohtaja Magnus Björklund sanoo tiedotteessa.

I-Save-toiminnolla varustettu Volvo FH saa samat päivitykset myös moottoriin ja voimansiirtoon. Vuonna 2020 polttoainetestissä Green Truck Award -testireitillä Münchenin pohjoispuolella Saksassa se saavutti kaikkien aikojen parhaan tuloksen polttoaineenkulutuksella 22,7 litraa 100 km:llä ja keskinopeudella 80,35 km/h.

Hienosäätö, joka lisää merkittäviä parannuksia

Kun I-Shift lanseerattiin ensimmäisen kerran vuonna 2001, Volvo Trucks vahvisti vahvan uskonsa kytkinpohjaiseen vaihteistojärjestelmään tehokkaimpana automaattisen vaihteenvaihdon mallina.

Sittemmin yli miljoona kuorma-autoa on myyty maailmanlaajuisesti I-Shift-teknologialla.
Nyt lisättävät merkittävät ajettavuuden parannukset saavutetaan uudella tavalla, jolla I-Shift-vaihteisto on vuorovaikutuksessa moottorin kanssa.

Päivitetyssä I-Shiftissä käytetään uutta vaihteenvaihtostrategiaa, joka Volvon mukaan ei ainoastaan takaa nopeampaa vaihtamista, vaan myös tasaisemman ja harmonisemman ajokokemuksen.

Pienempi polttoaineenkulutus saavutetaan vähentämällä kitkaa moottorissa ja parannetulla palamisprosessilla.

Moottorin vääntömomenttia ohjataan päivitetyn I-See-ominaisuuden avulla, joka tiedotteen mukaan optimoi moottorin suorituskyvyn ottamalla huomioon edessä olevan tien pinnan ja ajoneuvon painon.

Volvo Trucks aikoo fossiilittomaksi

Volvo Trucksin tavoitteena on, että sähköautot muodostavat puolet sen myynnistä vuonna 2030 ja kymmenen vuotta myöhemmin, vuonna 2040, kaikkien myytävien Volvo-kuorma-autojen tulee olla fossiilivapaita.

Polttomoottori jatkaa rooliaan, ja näiden voimansiirtojen uusien edistysaskelten ansiosta parantunut tehokkuus on yksi tärkeä tapa vähentää CO2-päästöjä.

– Olemme sitoutuneet Pariisin ilmastonmuutosta koskevaan sopimukseen ja teemme määrätietoisesti töitä maantiekuljetuksiin liittyvien hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi, Björklund toteaa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!