Volkswagenin täyssähköautoja rekisteröity tänä vuonna jo yli 2 000 kappaletta

Volkswagen rikkoi jälleen uuden rajapyykin, kun sen täyssähköautorekisteröinnit ylittivät 2 000 kappaleen vuosirekisteröintirajan, todetaan Volkswagenin tiedotteessa.

Tähän mennessä tammi–lokakuussa 2021 Volkswagenin täyssähköautoja on tiedotteen mukaan mennyt rekisteriin yhteensä 2 012 kappaletta, joka vastaa 27,8 % markkinaosuutta. Tällä osuudella Volkswagen on tiedotteen mukaan markkinajohtaja Suomen täyssähköautomarkkinalla.

Volkswagenin täyssähköautomallistossa suosituin on SUV-malli Volkswagen ID.4., jonka kuluvan vuoden rekisteröinnit (1 246 kpl) ovat 17,2 % kaikista Suomessa rekisteröidyistä täyssähköautoista. Volkswagenin muita täyssähköautoja on rekisteröity tähän mennessä seuraavasti: ID.3 627 kpl ja e-up! 139 kpl.

– Volkswagenin täyssähköautomallisto on noussut suomalaisten suosikiksi. Olemme tästä erittäin kiitollisia, sillä tämä tapahtui aikana, jolloin koronapandemia ja maailmanlaajuinen komponenttipula rasittavat markkinoita. Täyssähköautojenkin osalta toimituksissa on edelleen mallikohtaisesti vaihtelevia viivästyksiä, mutta esimerkiksi ID.3-mallia ja Volkswagen e-up! -mallia on saatavilla nopeasti Suomen maavarastosta, kertoo tiedotteessa K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Aki Juhakorpi.

Volkswagen-konsernin täyssähköautojen maailmanlaajuista valloitusta johtaa Volkswagen-brändi

Volkswagen-konsernin merkit yhteenlaskettuna, se on tiedotteen mukaan täyssähköautojen markkinajohtaja Euroopassa noin 26 % osuudella. Komponenttipulasta huolimatta Volkswagen-konserni toimitti asiakkailleen kolmannen kvartaalin aikana ennätykselliset 122 100 täyssähköautoa.

Kolmannen kvartaalin maailmanlaajuisia toimituksia tarkasteltaessa Volkswagen-brändillä on selkeä ykkösasema konsernissa, 57 % osuudella ja 75 000 toimitetulla autolla.

Tammi-syyskuussa 2021 Volkswagen-brändi toimitti asiakkailleen yli 167 800 autoa. Täyssähköautomalliston kärjessä on Volkswagen ID.4 (72 700 kpl) ja toisena ID.3 (52 700 kpl).

Volkswagen-brändi suoritti hiljattain tutkimuksen ID.3-täyssähköauto-ostajille Saksassa. Tutkimuksessa selvisi, että yli 50 % ID.3-täyssähköauton ostajista oli täysin uusia asiakkaita, joilla ei ennestään ollut kokemusta Volkswagenista.

Tärkeimmät ostokriteerit olivat tiedotteen mukaan ympäristötekijät, innovatiivinen teknologia ja vahva jälleenmyyjäverkosto.

Syyskuun 2021 loppuun mennessä yli 140 000 asiakasta Euroopassa on valinnut Volkswagen ID.3 -täyssähköauton uudeksi autokseen.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!