Uudet Smartit eivät enää ole mitään pikkuautoja!

Mercedes-Benz on alusta asti ollut Smart-merkin taustalla. Yhteistyö alkoi yhteisyrityksellä Swatch-kellomerkin kanssa 1994 ja ensimmäinen Smart-malli julkistettiin Frankfurtin autonäyttelyssä 1997. Myynti alkoi 1998. Vuonna 2006 Smart-tuli kokonaan Daimlerin omistukseen ja vuonna 2014 julkistettiin Smartin kolmas sukupolvi.

Smart #1. Kuva: CvB.

Maaliskuussa 2019 Daimler perusti kiinalaisen Geelyn kanssa yhteistyrityksen Smart-autoja varten. Nyt markkinoille tulee yhteisyrityksen ensimmäiset mallit, jotka pohjautuvat samalla alustalle kuin Volvo EX30. Geely on Volvon nykyinen omistaja.

Uudet Smart-autot tulevat Suomeen keväällä ja nyt lehdistölle esiteltiin ensimmäiset mallit. Kyse on malleista #1 ja #3. Smart #1 on kompakti SUV, jossa istutaan korkeammalla ja jossa on pehmeämpi jousitus.  Smart #3 on kompakti SUV-coupé, jossa istutaan matalammalla ja jonka jousitus on jämäkämpi. Lisäksi auto on coupé-muotoiltu.

Smart #1. Kuva: CvB.

Uudet Smartit eivät ole enää mitään pikkuautoja, vaan täysikokoisia perheautoja. Auton koosta saa hyvän mallin, kun istahtaa takapenkille etuistuimen ollessa taaimmaisessa asennossa. Silloin on takapenkkiläisellä vielä reilusti polvitilaa.

Smart #1. Kuva: CvB.

Uudet Smartit tulevat Suomeen huhtikuussa ja ennakkomyynti on jo alkanut.

Halvin malli maksaa 39 390 euroa ja kallein 55 700. Autoissa on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta ja akun takuu on 8 vuotta tai 200 000 kilometriä.

Lue myös nämä jutut

Uusi Smart-mallisto on nyt hinnoiteltu ja ennakkomyynnissä
Täyssähköinen Smart-mallisto myyntiin myös Suomessa

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //  

Smart #3 Brabus. Kuva: CvB.
Smart #1. Kuva: CvB.
Smart #1. Kuva: CvB.
Smart #1. Kuva: CvB.
Smart #3 Brabus. Kuva: CvB.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän