Uuden Range Rover -hybridin kokonaisteho on 404 hv

11.10.2017 10.30

 Range Rover luotiin 50 vuotta sitten, jolloin tarvittiin auto sekä maatilan ajoihin että kaupunkiajoon.

Nyt on julkistettu ensi vuoden mallisto.

Maahantuojan mukaan auton ulkoinen muotoilu on kehittynyt, sisätilojen mukavuuteen on panostettu ja uusia teknologioita on lisätty matkustamoon.

Uudet istuinrakenteet mahdollistavat 24-toimintoiset istuinsäädöt leveämmillä ja syvimmillä pehmusteilla. Käsinojiin on myös lisätty lämmitys.

Takapenkkiläisille löytyy 17 erilaista yhdyspistettä aina perinteisestä sähköpistokkeesta, usb-, hdmi- ja 12-volttiseen pistokkeeseen.

4G Wifi laajakaista mahdollistaa jopa 8 laitteen käytön samanaikaisesti*.

Matkustamon säilytysjärjestelmät on suunniteltu business-matkustajaa silmällä pitäen. Ylellisten takapenkkien 25 vaihtoehdon kuuma kivi –hierontatekniikkaa hyödyntävä ohjelma on räätälöity rentoutumista varten.

Uusi Jaguar Land Roverin historian kehittynein infotainment-järjestelmä on saumattomasti integroitu auton sisustukseen. Teknologia yhdistää kaksi 10-tuumaista teräväpiirtokosketusnäyttöä keskenään. Informaation voi siirtää pyyhkäisemällä yhdeltä näytöltä toiselle,

Sähköllä 50 km

Tehokas uusi Range Rover P400e tarjoaa kestävää suorituskykyä yhdistämällä 300 hv:n 2.0-litraisen 4-sylinterisen Ingenium bensiinimoottorin 116 hv:n sähkömoottoriin.

Yhdistelmä tuottaa 404 hv (221 kW) kokonaistehon, joka yhdessä jatkuvatoimisen älykkään nelivedon kanssa mahdollistaa 6,8 sekunnin kiihtyvyyden (0-100 km/h) ja huippunopeuden 220 km/h.

Uusi voimanlinja tarjoaa 640 newtonmetrin väännön.

Range Rover P400e:n CO2 –päästöt ovat 64g/km (NEDC) ja sen toimintasäde pelkän sähkön voimin on 50 km.

Land Roverin Terrain Response 2 -teknologia jakaa älykkäästi ja tarkasti voimaa kaikille neljälle pyörälle sähkömoottorilta, joka tuottaa maksimaalisen väännön heti liikkeellelähdöstä.

Näin voiman annostelu on helppoa myös hitaassa maastoajossa.

Uusi Range Rover on suunniteltu ja muotoiltu Jaguar Land Roverilla Iso-Britanniassa ja se tullaan valmistamaan yhtiön tehtailla Solihullissa.

Uudistunut 2018 Range Rover saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa. Paikalliset hinnat julkistetaan lokakuun aikana.

* Laajennetut InControl toiminnot tulevat myyntiin markkina-aluekohtaisesti seuraavan mallivuoden aikana.
 
Range Roverin aikajana

  • 1970 Alkuperäinen kaksiovinen Range Rover (Classic) tulee myyntiin
  • 1972 Range Rover ylittää Darien Gapin brittiarmeijan Trans-America retkikunnan 18,000 mailin taipaleella. Kesti 99 päivää edetä 250 mailin osuus tiheässä viidakossa.
  • 1977 Range Rover voittaa 4×4-luokan London-Sydney Marathonilla, joka 30,000 km pituisena oli pisin koskaan ajettu ralli
  • 1979 Range Rover voittaa ensimmäisen järjestetyn Paris-Dakar -rallin (ja voitti uudelleen 1981)
  • 1981 Ensimmäinen neliovinen Range Rover tuotantoon. Samaan aikaan esitellään ensimmäinen tehtaan erikoismalli Range Rover ”In Vogue”
  • 1982 Automaattivaihteisto esitellään Range Roveriin
  • 1985 Dieselmoottorinen Range Rover ’Bullet’ rikkoo 27 nopeusennätystä, joihin kuuluu mm. 24 tunnin ajo yli 160 km/h nopeudella
  • 1987 Range Rover tuodaan Pohjois-Amerikan markkinoille
  • 1989 Range Rover on maailman ensimmäinen maasturi, joka on varustettu ABS-jarruin
  • 1992 Range Rover on maailman ensimmäinen maasturi, jossa on elektroninen luistonesto ETC ja automaattinen ilmajousitus
  • 1994 Toisen sukupolven Range Rover esitellään
  • 2001 Kolmas Range Rover sukupolvi esitellään
  • 2002 Solihullin tehtaalta valmistuu 500 000. Range Rover 
  • 2012 Neljäs Range Rover sukupolvi esitellään. Ensimmäinen maasturi, jossa on täysalumiininen korirakenne.
  • 2015 Ekslusiivinen Range Rover SVAutobiography tuodaan markkinoille New Yorkissa
  • 2016 Land Rover julkistaa kaikkien aikojen tehokkaimman Range Roverin, 550 hevosvoimaisen SVAutobiography Dynamic mallin
  • 2017 Range Rover P400e, ladattavan PHEV hybridin ensiesiintyminen

www.landro

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here