Tänä vuonna jo 70 prosenttia Peugeoteista kulkee ainakin osittain sähköllä

Peugeot on asettanut brändistrategiansa keskiöön mallistonsa sähköistymisen. Uusi Peugeot 308 on vahvistus tähän.

Heti ensi hetkestä uusi Peugeot 308 tulee myyntiin kahtena eri lataushybridiversiona, jotka ovat saatavana niin mallin viistoperä- kuin SW-versioon.

Nämä uudet sähköiset versiot nostavat Peugeotin sähköistymisen asteen jo 70 prosenttiin nyt kuluvan vuoden aikana, kun mukaan luetaan sekä henkilö- että hyötyajoneuvomallit.

Vuoteen 2023 mennessä 85 prosenttia merkin malleista tulee olemaan saatavilla myös sähköisenä versiona ja vuoteen 2025 mennessä kaikki merkin Euroopassa myynnissä olevista malleista saa myös sähköisenä.

Heti lanseerauksesta uuteen Peugeot 308 -mallistoon kuuluu kaksi eri lataushybridiversiota. Uusi Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 tarjoaa 225 hevosvoimaa 180 hv PureTech-moottorin (132 kW), 81 kW sähkömoottorin sekä 8-vaiheisen e-EAT8-vaihteiston kautta. WLTP-syklin mukaisesti mitattuna mallin C0₂-päästöt ovat 26g/km ja toimintamatka täyssähköllä ajettaessa 59 km.

Hybrid 180 e-EAT8 -versio taas yhdistää 150 hv (110kW) PureTech-moottorin 81 kW sähkömoottoriin ja e-EAT8-vaihteistoon. Tässä versiossa C0₂-päästöarvo on 25g/km ja toimintamatka jopa 60 km täyssähköllä ajettaessa WLTP-syklin mukaisesti mitattuna.

Peugeot-malliston sähköistyminen sai alun kolme vuotta sitten, kun merkki esitteli Peugeot e-208:n. Tämän jälkeen on mallisto kasvanut täysähköautoilla (e-208, e-2008, e-Traveller ja e-Expert) sekä lataushybrideillä (3008- sekä 508-mallistot).

Vuoden 2021 aikana Peugeot on saavuttanut Euroopan markkinoilla toiseksi myydyimmän sijan valtavirran merkkien joukossa. Sähköisten ”mainstream” mallien joukossa Peugeot on Euroopasn myynneissä sijalla kolme. Suomessa Peugeot nousi vuoden 2021 ensimmäisten kuuden kuukauden jälkeen maan myydyimpien automerkkien TOP10 joukkoon ja kasvatti myyntiään yli 70 % edellisvuoteen verrattuna.

Peugeotin strategia perustuu yhtiön pohjarakenteeseen, joka mahdollistaa useiden eri teknologioiden hyödyntämisen samassa mallissa asiakkaan tarpeen mukaisesti: täyssähkö, lataushybridi tai perinteinen polttomoottori.

Peugeotin sähköiseen mallistoon lukeutuvat niin henkilö- kuin hyötyajoneuvot. Täyssähköpakettiautot tarjoavat käyttäjälleen lähipäästöttömän kuljetusratkaisun ajotarpeet kattavalla 330 km (WLTP-arvo) toimintamatkalla ilman, että käytännön ominaisuuksista, kuten lastausvolyymista, on jouduttu tekemään kompromissia.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

1 KOMMENTTI

  1. Missä on Kiinalaisten sähköautojen jutut? Faktahan on että jos tämä sähköautohulluus jatkuu niin Kiina ajaa ohi Euroopan ja Teslan tuotannosta että suhahtaa vaan .. ja itse asiassa taitaa autokin olla jo parempi ja halvempi?

    https://no.heyxpeng.com/pages/compare-cars

    Paras malli tuolla xpeng p7 maksaa Norjassa 42 227,99 € ja halvemmat on alle
    20 000€

    https://topelectricsuv.com/news/xpeng/xpeng-g3-norway-global-launch/

    https://www.theguardian.com/business/2021/apr/17/chinese-firms-prepare-to-charge-into-europes-electric-car-market

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän