Tällainen on uudistunut avolava Toyota Hilux — Suomeen tulossa loppusyksystä

Kuva: Toyota.

Uudistuvassa Toyota Hilux -mallissa on uusi design, uusi 2,8-litrainen moottori, uudet varusteet sekä hienosäädetyt ominaisuudet.

Uudistus tähtää Toyotan tiedotteen mukaan ennen kaikkea Euroopassa jatkuvasti suosiotaan kasvattavaan pick-up -autojen kaksoisrooliin, jossa sama auto toimii päivisin työkaluna ja vapaa-aikana hyvin varusteltuna perheautona.

Hiluxin yli tuhannen kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle on saatavilla kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin (Extra Cab sekä Double Cab).

Kuva: Toyota.

Uusi keula

Hiluxin keulan ilme on nyt täysin uudistettu uudella etumaskilla ja etupuskurilla. Uutta ilmettä täydentävät saatavilla olevat uudet led-valot niin edessä kuin takana, uudet 18 tuuman vannemallit sekä nippu uusia ulkovärejä.

Päivitetyistä sisätiloissa on muun muassa uudenlainen mittaristo ja uusi, kahdeksan tuuman mediakeskuksen kosketusnäyttö jota on höystetty painikkeilla kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan helpottamaan mediakeskuksen käyttöä.

Katso tästä muita avolavajuttuja.

Päivitetty multimediajärjestelmä on Toyotan tiedotteen mukaan aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää sekä sisältää Apple CarPlay- ja Android Auto -toiminnot.

Saatavilla on liuta varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n Clari-Fi -teknologialla.

Myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on suuri, ja erilaisilla varusteilla voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.

Kuva: Toyota.

Kaksi voimalinjaa

Uuden Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2,8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2,4-litraisen rinnalle.

Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0 – 100 km/h kiihtyvyyden 10,0 s aikaan taloudellisuuden siitä kärsimättä.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen automaattivaihteisto on jatkossa saatavilla kummankin korimallin yhteyteen.

Kuva: Toyota.

Helpotusta ryömintäajoon

Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu.

Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on tiedotteen mukaan parannettu niin ohjausta kuin jousitusta hienosäätämällä. Tarkemmin jousitus on kokenut muutoksia mm. takalehtijousien uudesta toteutustavan ja iskunvaimennuksen hienosäädön kautta niin edessä kuin takana.

Joutokäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 rpm) helpottaa ryömintäajoa vaihteiston hitaalla alueella, ajonvakautusjärjestelmää on päivitetty ja kuljettajalla on käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.

Uudistunut Toyota Hilux saapuu Eurooppaan ja Suomeen loppusyksystä 2020.

*Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

Kuva: Toyota.
Kuva: Toyota.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here