Tällainen on Peugeotin uudistunut 5008 SUV

Peugeot on julkistanut tiedot ja kuvat uudistuneesta 5008 SUV -mallista.

Keula on saanut uuden ilmeen ja takavaloina ovat uudet Full led –valaisimet. Valittavana on uusia korin värejä sekä uusi näyttävä Black Pack-varustelu.

Peugeotin i-Cockpit -ohjaamossa on uusi mittaristo sekä 10 tuuman näyttö. Lisäksi malli tarjoaa entistä laajemman valikoiman turvavarusteita.

Peugeot 5008 SUV on nyt aina vakiona 7-paikkainen. Kolmannen rivin istuimet ovat alastaitettavat ja irrotettavat.

GT–versioiden Full led -ajovalot tarjoavat korkeatasoisempaa teknologiaa sekä erottuvampaa ilmettä kaarreajovalojen varmistaessa näkyvyyden kaarteissa 90 km/h nopeuteen saakka.

Sumuvalot korvaa Full led -ajovaloihin integroitu “Foggy Mode” –toiminto, joka himmentää kohtaamisvalot takasumuvalojen aktivoituessa

Takavaloissa on myös full led –teknologia ja suuntavilkut toimivat dynaamisesti.

Kuva: Peugeot.

Korkeinta mahdollista viimeistelyä kaipaaville asiakkaille on tarjolla uusi Black Pack –lisävaruste malliston ylellisimpään GT-varustetasoon.

Black Pack muuttaa useat muotoiluelementit tummaksi:

  • Etusäleikkö/ leijona tummassa kromissa
  • Satiininmustat 5008 / GT / Peugeot -tunnukset
  • Kiiltävän musta astinlauta
  • Kiiltävän mustat etupuskin laidat
  • Satiinin mustat kattokaiteet
  • Kiiltävän mustat katon reunat
  • Kiiltävän mustat spoilerin laidat
  • Kiiltävän musta takapuskurin taso
  • Mustat kylkilistat
  • 19 tuuman ’Washington’ Black Pack –kevytmetallivanteet
Kuva: Peugeot.

Uudistunut Peugeot i-Cockpit -ohjaamo

Uudessa Peugeot 5008 SUV -mallissa konseptiautomainen i-Cockpit -ohjaamo on pävitetty nykyaikaisemmaksi:

  • 12.3” digitaalimittaristo on täysin muunneltavissa ja personoitavissa. Se on myös päivittynyt ”Normally Black” –näytöksi, jonka korkeatasoinen kuvan toisto tekee siitä erittäin käyttäjäystävällisen.
  • Uusi HD-kosketusnäyttö on kasvanut vakiona 10 tuuman kokoon ja sen alapuolella sijaitsevat seitsemän pianon näppäimistöä muistuttavaa toggle switch -painiketta, joilla säädetään kuljettajalle tärkeimpiä matkustusmukavuutta lisääviä toimintoja: radio, ilmastointi, myös ääniohjauksella toimiva 3D-navigointi, auton asetukset, puhelin, mobiilisovellukset sekä hätävilkut. Lataushybridiversiot pitävät sisällään oman ohjaimen sähköllä ajoon liittyvien toimintojen ohjaamiseksi.

Kaikki automaattivaihteistolla varustetut Peugeot 5008 SUV –mallit sisältävät nyt vakiona ajotapavalitsimen, jonka avulla kuljettaja voi valita ajotavan Normaali, Urheilu ja Eco välillä.

Täydentääkseen ja korostaakseen uudistunutta i-Cockpit -ohjaamoa, Peugeot 5008 SUV:in sisätiloihin on saatavana uusia, matkustamon laatutasoa ja houkuttavuutta entisestään nostavia verhoiluvaihtoehtoja:

  • Uusi Red Nappa –nahkaverhoilu GT-versioissa
  • Uusi Mistral Black keinonahka / Alcantara® -verhoilu GT-versioissa
  • Uusi Mistral Nappa–nahkaverhoilu Tramontane –koristetikkauksin tarjolla GT-versioihin
  • Uusi keinonahka/tekstiiviverhoilu Allure-versioissa
  • Uusi tumma lehmuspuukoristelu ja kromikoristeinen ikkunanavauspainike GT-versioissa
  • Kehyksetön peruutuspeili GT -versioissa

Näyttävän uuden Peugeot 5008 SUV:n ominaispiirre ovat muunneltavat, tila-automaiset sisätilat: ​​​​​​​

  • 2-rivillä 3 erillistä, yhtä leveää istuinta, jotka liukuvat kiskoilla, kallistuvat sekä taittuvat eteen
  • 3-rivillä 2 erillistä, pohjaan piilotettavaa ja irrotettavaa (paino 11kg) istuinta,
  • Etumatkustajan istuin taittuu tasaiseksi alas tarjoten kuljetustilaa jopa 3,20 m tavaralle
  • Huomattavan kookas tavaratila alkaen 780 l (VDA 210) – 1940 l (VDA 214).
Kuva: Peugeot.

Älykästä teknologiaa

Uuteen Peugeot 5008 SUV:n on nyt saatavana viimeisimmät ajoavustinjärjestelmät: ​​​​​​​

  • Hämäränäköjärjestelmä havaitsee auton eteen liikkuvat elävät olennot, kuten jalankulkijat tai eläimet, yöaikaan tai huonoissa sääolosuhteissa jopa pitkiä ajovaloja pidemmälle, 200-250 metrin päähän autosta. Infrapunakuva esitetään digitaalimittariston ruudussa. Varuste on erinomainen lisä turvalliseen ajoon Suomen olosuhteissa. (lisävaruste)
  • Mukautuva vakionopeudensäädin Stop & Go –toiminnolla (EAT8-automaattivaihteiston yhteydessä) käynnistää moottorin automaattisesti, mikäli auto on ollut pysähtyneenä alle kolmen sekunnin ajan. Muussa tapauksessa vain kevyt kaasupolkimen painallus tai ohjauspyörän kääntöliike käynnistää toiminnon uudestaan. Tarjolla osana Drive Assist Plus –varustepakettia.
  • Ajolinja-avustin (yhdistettynä vakionopeudensäätimen Stop & Go -toimintoon) ohjaa autoa noudattamaan kuljettajan toivomaa sijaintia ajolinjalla. Kuuluu osaksi Drive Assist Plus –varustepakettiin.
  • Uusimman sukupolven automaattinen hätäjarrutustoiminto havaitsee jalankulkijat ja pyöräilijät niin päivisin kuin öisin 5 – 140 km/h nopeudella ajettaessa versiosta riippuen. Sisältää törmäysvaroittimen.
  • Laajennettu liikennemerkkien tunnistus (mm. stop, kielletty ajosuunta, ohituskielto).

Luonnollisesti tarjolla on yhä täydellinen valikoima tuttuja ajoavustinjärjestelmiä: ​​​​​​​

  • Mukautuva vakionopeudensäädin Stop & Go –toiminnolla. Ajoetäisyys edellä ajavaan ajoneuvoon voidaan säätää.
  • Visiopark 1 180° peruutuskameralla
  • Visiopark 2 360° etu- ja peruutuskameralla
  • Aktiivinen pysäköintiavustin niin vinopysäköintiin kuin kadunvarsipysäköintiin
  • Aktiivinen kaistavahti tahattoman kaistanylityksen havaitsemiseksi ja ajolinjan korjaamiseksi
  • Kuljettajan vireystilan valvonta tarkkailee kuljettajan vireystilaa pitkillä ajomatkoilla, yli 65 km/h nopeudessa, analysoiden ohjauspyörän mikroliikkeitä
  • Automaattinen kaukovaloavustin
  • Nopeusrajoitusliikennemerkkien tunnistus ja suositus
  • Aktiivinen katveavustin (ajolinjan korjauksella) 12 km/h nopeudesta alkaen
  • Ajohallintajärjestelmä neljällä ajotilavaihtoehdolla (Normal, Snow, Mud, Sand)
  • Hill Assist Descent Control (HADC) varmistaa auton turvallisen hallinnan jyrkissä mäissä
  • Takaluukun avaus jalanheilautuksella
  • Kaksiosainen avautuva lasikatto
  • Monipistehieronta etuistuimissa
  • Sähköinen käsijarru

Siinä missä älypuhelimista on tullut tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme, niin myös uudessa Peugeot 5008 SUV:ssa.

Informaatio on siirrettävissä kosketusnäytölle MirrorScreen –toimintoon yhteensopivien Apple CarPlay ja Android Auto -sovellusten avulla. Puhelimen lataaminen onnistuu langattoman latausaseman lisäksi myös etuosan usb-liittimellä ja kahden uuden usb-liittimen avulla takana.

Kuva: Peugeot.

Moottorivaihtoehdot

Bensiini

3-sylinteriset, 1,2 l moottorivaihtoehdot ovat: PureTech 130 ja PureTech 130 EAT8

4-sylinterinen, 1,6 l moottori: ​​​​​​​PureTech 180 EAT8

Diesel

​​​​​​​4-sylinterinen, 1,5 l moottori:​​​​​​​ BlueHDi 130 EAT8

4-sylinterinen 2,0 l moottori: BlueHDi 180 EAT8

Näyttävä ja tasoa nostava vakiovarustelu

Varustetasoja on kolme: Active, Allure ja GT ja ne ovat uudistumisen myötä päivittyneet entistä kattavammiksi:​​​​​​​

Active:

  • Mirror screen
  • Sähköisesti taittuvat ulkopeilit
  • Etututka ja VisioPark-peruutuskamera

Allure:

  • 18 tuuman kevytmetallivanteet
  • Sävylasit
  • Safety Plus -paketti
  • Navigointi 10″ näytöllä
  • Kangas- tai keinonahkaverhoilu
  • Avaimeton käynnistys ja lukitus
  • Kattokaiteet
  • Alas taittuva etumatkustajan istuin
  • Tunnelmavalaistus ja tekstiilikoristeet kojelaudassa

GT:

  • Black Diamond -katto
  • Assist Plus drive pack
  • Full led -ajovalot
  • Keinonahka-Alcantara -verhoilu

Uusi Peugeot 5008 SUV valmistetaan Ranskassa, Groupe PSA:n tehtailla Sochaux’ssa sekä Rennes’ssä ja malli lanseerataan Euroopan markkinoille vuoden 2020 lopussa.

Myös Suomessa uusi vakiona 7-paikkainen Peugeot 5008 SUV tullaan näkemään ensimmäistä kertaa vuoden lopulla. Ennakkohinnat alkavat 32 217 eurosta (Active PureTech 130).

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän