Motonet Oy on valittu Suomen paras myyntiorganisaatio 2021 -kilpailun voittajaksi 17.6.2022 Helsingissä. Kilpailun pääjärjestäjänä on viime vuodet toiminut Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Haaga-Helia palkitsi myös kunniamaininnalla kolme finalistia erinomaisesta ja tuloksellisesta asiakaslähtöisestä myynnin kehittämisestä. Kunniamaininnat saivat Inhunt Group Oy, Koti Puhtaaksi Oy ja Oikotie työpaikat / Schibstedt Suomi Oy.
Tuomaristo oli vaikuttunut finalistien monipuolisesta myynnin kehittämisestä ja luovista asiakaslähtöisistä ratkaisuista myös pandemian tuomien haasteiden keskellä.
– Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailun osallistujien liiketoimintaan ja myyntiin perehtyminen on ollut hyvin inspiroivaa. Yritysten myyntimallit ja johtamiskäytännöt ovat varsin erilaisia kuvastaen eri toimialojen menestystekijöiden eroja. Muuttuvilla ja nopeasti kehittyvillä aloilla huomio on arvon innovoinnissa sekä aloitteellisessa viestinnässä, kypsillä aloilla asiakassuhteissa ja prosessien tehokkuudessa, toteaa Aalto-yliopiston myynnin johtamisen työelämäprofessori Pekka Töytäri.
Kilpailun koordinaattori, myynnin yliopettaja Pekka Polvinen Haaga-Heliasta kertoo, että osallistujien asiakaslähtöinen ja luova liiketoiminnan kehittäminen, digitaalisuuteen, asiakaskokemukseen sekä vastuullisuuteen panostaminen näkyvät yhä vahvemmin osallistujien myynnin keskiössä.
Polvisen mukaan myynnin johtaminen ja erityisesti asiakas- ja arvolähtöinen integroituminen yrityksen muuhun organisaatioon on mennyt Suomessa vahvasti eteenpäin.
Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu järjestettiin nyt jo kahdennentoista kerran. Kilpailun pääjärjestäjänä oli Haaga-Helia, ja yhteistyökumppanit tänä vuonna olivat PricewaterhouseCoopers Oy sekä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset.