Renault Trucksin juhlavuosi oli myös kasvun vuosi Suomessa

Kuva: Renault Trucks.

Suomessa Renault Trucks juhlisti yhtiön 125-vuotista taivalta mm. osallistumalla ennätyksellisen moneen alan näyttely- ja messutapahtumaan ympäri maan.

Renault Trucks oli esillä lukuisissa messu- ja näyttelytapahtumissa, ja vuoden päättyessä voitiin todeta rekisteröintien kasvaneen yli 16 tonnin kuorma-autoissa 25,4 prosenttia ja 10-16 tonnin kokoluokassa 13,3 prosenttia.

Kuljetusnäyttelyssä Helsingissä esillä oli koko mallivuoden 2019 kattaus sekä upea T High Renault Sport Racing -erikoismalli, joita myytiin Suomeen vuonna 2019 kaikki Suomeen varatut 10 autoa.

Kesä huipentui Power Truck Show- ja Maxpo-messuihin. Maxpossa ensiesittelynsä Suomessa sai uusi Renault Trucks Master.

Uudistunut Master

Syksyllä 2019 Suomeen saapui uudistunut Master paketti- ja kevytkuorma-auto. Master on saatavissa sekä umpi- että alustamallina.

Renault Trucks Masterissa on vakiona Red Edition -varustelu, joka sisältää monia kuljettajan mukavuutta, tehokkuutta ja turvallisuutta parantavia ominaisuuksia.

Renault Trucksin D- ja D Wide -mallit kattavat tarpeet laajasti esimerkiksi jakelukuljetuksiin ja kunnallistekniikan töihin.

Vuoden 2020 D-sarjan malleissa on uudistettu kojelauta, uusi ohjauspyörä sekä uusi mustavalkoinen mittaristo. Turvallisuutta parantavina varusteina on nyt saatavissa mukautuva vakionopeudensäädin (ACC) ja led-takavalot.

Tuottavuutta ja ympäristöystävällisyyttä parantavat muun muassa vakiovarusteena oleva Optifleet-kalustonhallintajärjestelmän kanssa yhteensopiva telematiikkajärjestelmä sekä valinnaisvarusteena tarjottava Fuel Eco -paketti.

Enemmän mukavuutta, vähemmän kulutusta

Maanteille ja kaukoliikenteeseen suunnitellut Renault Trucks T ja T High 2020 ovat nyt aikaisempaa polttoainetaloudellisempia.

DTI 11 ja DTI 13 Euro 6 Step D -moottorit ovat Renaultin tiedotteen mukaan kolme prosenttia edellisen sukupolven voimanlähteitä taloudellisempia, ja vuoden 2020 T- ja T High -malleissa on uudistettu vetoakseli sekä kevyemmät levyjarrut, jotka myös vähentävät polttoaineenkulutusta.

Renault Trucksin T- ja T High -malleihin voidaan myös aktivoida uudet polttoainetaloudellisuusasetukset, mikä tuo vielä kolmen prosentin lisäsäästön.

Nahkainen, kolmeen suuntaan säädettävä ohjauspylväs on nyt vakiovaruste parhaan ajomukavuuden varmistamiseksi. Aiempaa suuremmat 221 litran säilytystilat parantavat käyttömukavuutta.

Tulevaisuudessa käytössä on useita käyttövoimia

Renault Trucksin vaihtoehtoisten energiamuotojen kehittämisestä vastaava johtaja François Savoyen sanoo, että taistelussa ilmastonmuutosta vastaan sähkö tulee näyttelemään erittäin tärkeää roolia etenkin kaupunkiympäristössä operoivien kuorma-autojen voimanlähteenä.

Sähköautot ovat paikallisesti päästöttömiä ja hiljaisia, joten ne sopivat hyvin kaupunkeihin, myös yöaikaan.

Sähköistä voimalinjaa voidaan käyttää akkusähköllä tai tulevaisuudessa polttokennolla.

Renault Trucksilla on tuotannossa akkusähkökäyttöiset Z.E.-versiot D- ja D Wide -kuorma-autoista sekä Master-pakettiautosta. Niitä toimitetaan myös Suomeen.

Diesel tulee säilymään vielä kuitenkin pitkään kaukoliikenteen käyttövoimana, ja kaasulla on oma sijansa polttoaineena. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kymmenen vuoden kuluttua moottorit tai polttoaineet olisivat samalaisia kuin nyt.

Renault Trucksin kuorma-autojen dieselmoottorit soveltuvat synteettisille ja biomassasta valmistetuille polttoaineille.

www.renault-trucks.fi

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here