Suomeen tullut Renault Trucks K 520 8×8 -jokapyörävetoinen raskas hinausauto

Vantaalta luovutettiin heinäkuussa 2024 Erihinaus Oy:lle Suomen ensimmäinen Renault Trucks K 8×8 kuorma-auto. Kyseinen auto on Italiassa Omars S.p.a. päällirakentama raskas hinausauto varustettuna rotator nostopuomilla.

Muutenkin kattavasti tehtävään varusteltu auto viimeisteltiin varusteluiden osalta Volvo Truck Center Vantaan toimesta. Tämä järeä työkalu tullaan näkemään erilaisissa hinaus- ja pelastustehtävissä Etelä-Suomen alueella.

Renault Trucks K 8×8 on raskaan kaluston hinausajoneuvo, joka on suunniteltu erityisesti vaativiin hinaus- ja pelastustehtäviin. Tämä 8×8 vetotavalla varustettu hinausauto tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn ja vakauden haastavimmissakin maasto-olosuhteissa, kiitos sen vankan rakenteen ja tehokkaan voimansiirron.

Autossa on 13 litrainen 390 kW dieselmoottori, joka takaa riittävän vääntömomentin ja vetovoiman raskaitakin kuormia hinattaessa. Sen vankka alusta ja kestävät akselit mahdollistavat suurten ja painavien ajoneuvojen tehokkaan ja turvallisen siirtämisen.

Lisäksi Renault Trucks K 8×8 hinausauto on varustettu edistyneillä hydrauliikkajärjestelmillä ja nostureilla, jotka helpottavat ajoneuvojen nostamista ja siirtämistä.

Kuva: Renault Trucks.

Renault Trucks K 8×8 hinausauton ohjaamo on suunniteltu kuljettajan mukavuutta ja turvallisuutta silmällä pitäen, tarjoten hyvän näkyvyyden ja ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet.

Ajoneuvoon voidaan myös integroida erilaisia lisävarusteita ja -laitteita tarpeiden mukaan, mikä tekee siitä monipuolisen työkalun pelastus- ja hinausalan ammattilaisille.

Omars S.p.A. on päällirakenteiden valmistaja, joka on erikoistunut korkealaatuisten ja kestävien ajoneuvojen päällirakenteiden suunnitteluun ja valmistukseen. Innovatiiviset ratkaisut varmistavat, että jokainen tuote täyttää tiukimmatkin laatu- ja turvallisuusvaatimukset.

Renault Trucks K 520 8×8

  • 13L 390kW/2550Nm moottori
  • Optidriver Xtended ATO 2614 vaihteisto ryömintävaihteilla 2+1
  • Optibrake+ moottorijarru
  • PMR 3361 napavälitteinen vetopyörästö
  • Vetotapa 8×8
  • Vahvistettu 3-lehtinen etujousitus
  • Vahvistettu 11-lehtinen takajousitus
  • Tekninen kokonaismassa 50t
  • Päällirakentaja Omars S.p.a.
  • Varustelu: Volvo Truck Center Vantaa, mekaanikko Arseni Leinonen
  • Valoraudat: RST-Steel

Lue myös

Renault Trucksin toimitukset kasvoivat 18 %

Ranskan suurimmassa sähkökuorma-autokaupassa tilattiin 165 sähkökuorma-autoa!

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän