Renault Trucks päivittää T-, T High-, C- ja K-sarjat

Renault Trucks päivittää T-, T High-, C- ja K-sarjat vuonna 2021, mikä Renaultin tiedotteen mukaan tuo merkittäviä parannuksia ajo- ja matkustusmukavuuteen sekä turvallisuuteen ja tuottavuuteen. Nyt esiteltävät uudistukset ovat Renaultin mukaan tärkeimmät muutokset sitten malliston esittelyn vuonna 2013.

Vuoden 2021 Renault Trucks -malleissa on uusi muotoilu. Uutta ilmettä korostavat pienennetyt ajovalot, joiden ansiosta korin alaosan maalattu alue on suurempi. Uusi hunajakennosäleikkö täydentää vuoden 2021 Renault Trucks -mallien muotoilun.

Uusi moneen suuntaan säädettävä ohjauspylväs

Ajoneuvoihin on asennettu uusi kolmiakselinen säädettävä ohjauspylväs. Sen ansiosta kuljettajat löytävät helposti optimaalisen ajoasennon, joka on räätälöity heidän kehonsa, toimeksiannon vaatimusten tai henkilökohtaisten mieltymysten mukaan.

Ohjauspylvään asentoa ja kaltevuutta säädetään yhdellä polkimella. Kuljettaja voi pitää molemmat kädet ohjauspyörällä säädön aikana, ja ohjauspylväs lukittuu välittömästi paikalleen tarkasti ja turvallisesti. Lisäksi ajoneuvon käynnistys tapahtuu nyt käynnistyspainikkeella.

Uudet modulaariset istuimet

Raskaan tavarankuljetusauton kuljettaja viettää keskimäärin yhdeksän tuntia päivässä ohjauspyörän takana, joten istuinten on pysyttävä mukavina ajoneuvon koko käyttöiän ajan ja sovittava jokaiselle kuljettajalle.

Siksi Renault Trucks on suunnitellut istuinvalikoimansa uudelleen ja tarjoaa nyt modulaarisia istuimia, jotka voidaan räätälöidä juuri halutunlaisiksi.

Saatavana on myös uusia kankaita, jotka on suunniteltu kestämään aktiivista käyttöä. Lisävarusteena on saatavana myös osanahkaverhoilu.

Enemmän säilytystilaa

Renault Trucksin vuoden 2021 T-, T High-, C- ja K -sarjoissa on uusia säilytysratkaisuja.

Kojetaulussa on tabletti- ja älypuhelinteline, jonka avulla kuljettaja voi vaivattomasti käyttää useita laitteita samanaikaisesti ja ladata niiden akkuja kahden usb-c-liitännän kautta. Ohjaamossa on myös uusi A4-kokoisten asiakirjojen säilytyslokero.

Matkustajan puolella on kaksi säilytystilaa, joiden kokonaistilavuus on 7 litraa (sisältäen 2 litran jäähdytetyn tilan).

Uudistettu yöpymistila

Kuorma-auto ei ole vain kuljettajan työväline, vaan myös koti tien päällä – paikka, jossa levätään ja nukutaan.

Kuljettajan hyvinvoinnin ja kaluston käyttöiän parantamiseksi Renault Trucks on lisännyt Serenity-vuoteen patjan paksuutta 13 prosenttia ja kaksinkertaistanut jousien lukumäärän. Vuoteeseen voi valita myös vaahtomuovisen petauspatjan. Patja on erillään rungosta, mikä mahdollistaa muotoonommeltujen lakanoiden käytön.

Vuoteen lähelle on myös lisätty kaksi usb-c-liitäntää, jotka helpottavat elektronisten laitteiden lataamista ja pitävät ne samalla kuljettajan saatavilla lepoaikoina.

Lisää turvallisuutta kuljettajille, kuormille ja muille tienkäyttäjille

Kuljettajien ja tienkäyttäjien turvallisuus on niin ikään ollut keskeinen tekijä Renault Trucksin T-, T High-, C- ja K-sarjojen kehittämisessä.

Renault Trucksin uusissa T-, T High- ja C-malleissa on led-valot vakiovarusteena. Luonnonvaloa muistuttava led-valo auttaa kuljettajia havaitsemaan kontrastit ja värit. Tämä parantaa merkittävästi yönäkyvyyttä ja siten turvallisuutta.

Toinen led-teknologian etu on valojen luotettavuus ja pitkäikäisyys. Led-valonlähde kestää jopa 30 kertaa kauemmin kuin perinteinen polttimo.

Ovien sisäpuolelle on sijoitettu myös muita led-valoja, jotka valaisevat kynnyksen ja lisäävät kuljettajan turvallisuutta yöllä.

Kuljettajien, kuormien ja muiden tienkäyttäjien optimaalisen turvallisuuden takaamiseksi on saatavana myös useita lisävarusteita, kuten mekaaninen ovien turvalukitus, kamerat ja läsnäoloanturit sekä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden näkyvyyttä parantavat ovet.

Seisontajarrun hätäkytkentätoiminto lukitsee pyörät ja estää kuorma-autoa liikkumasta odottamattomasti, kun kuljettaja poistuu ohjaamosta.

Pienempi polttoaineenkulutus ja optimoitu huolto

Ohjaamon aerodynamiikkaa on parannettu etusäleikön uuden muotoilun ja entistä pidempien pyöräkotelojen avulla.

Lisäksi ajoneuvoissa on uutta teknologiaa polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi. Mukana on muun muassa uusi versio ennakoivasta Optivision-vakionopeudensäätimestä sekä optimoitu vakionopeudensäädin, jossa on valittavana kaksi ajotilaa.

Oletuksena käytössä on ”Eco on” -tila, joka optimoi polttoaineenkulutuksen säätämällä kiihdytystä, vaihteenvaihtoa, vakionopeudensäädintä ja hidastusta.

”Eco off” -tilan avulla kuljettajat voivat muuttaa ajotilaa. Ilmaisin antaa kuljettajalle reaaliaikaista tietoa hänen ajotyylistään.

Uusi ”Pulse and Glide” -toiminto vähentää polttoaineenkulutusta pitämällä ajoneuvon nopeuden lähellä vakionopeudensäätimen asetusarvoa (+/- 2 km/h).

Renault Trucksin T- ja T High -malleissa on vakiovarusteena A-luokan renkaat, jotka ovat markkinoiden tehokkaimmat polttoainetaloudellisuuden kannalta.

Uusi huoltosopimus ajoneuvon tukena

Renault Trucksin kehittämä uusi teknologia mahdollistaa ajoneuvon ohjelmiston säännölliset päivitykset – asiakkaan toivomana ajankohtana – ilman ajoneuvon tuomista korjaamolle.

Tämä uusi teknologia on osa Excellence Predict -huoltosopimustarjousta, jonka avulla Renault Trucks voi reagoida ongelmiin jo ennen vian esiintymistä ja antaa asiakkailleen mielenrauhaa takaamalla ajoneuvojen jatkuvan toimintavarmuuden.

Excellence Predict sisältää seuraavat ominaisuudet:

  • Etäyhteydellä varustettu huoltosuunnitelma, joka on täysin räätälöity ajoneuvon käytön mukaan.
  • Tärkeimpien kulutusosien (kuten akku, kytkinlevyt ja jarrupalat) valvonta.
  • Innovatiivinen, toimintahäiriöitä reaaliaikaisesti ehkäisevä teknologia 80 prosentille komponenteista, jotka voivat aiheuttaa ajon katkeamisen.
  • Renault Trucksin ja sen verkoston välinen yhteistyö mahdollistaa ajoneuvojen kunnossapidon ennakoivan hallinnan. Ryhmiteltyjen toimenpiteiden ajoitus optimoi käyttöajan.

Korjaamokäyntien vähentäminen etäpäivityspalveluilla

Lisäksi Renault Trucks -verkoston asiantuntijat pystyvät suorittamaan ajoneuvojen esidiagnoosin, toimintopäivitykset ja etäsäädöt. Tämä vähentää korjaamokäyntien määrää ja optimoi tarvittavat käynnit.

Lisäksi Renault Trucks -verkoston asiantuntijat pystyvät suorittamaan ajoneuvojen etädiagnoosin, ohjelmistopäivitykset ja parametrisäädöt. Tämä vähentää korjaamokäyntien määrää ja optimoi tarvittavat käynnit.

Pidennetyt öljynvaihtovälit

13 litran Euro VI -moottoreilla varustettujen ajoneuvojen öljynvaihtovälit voidaan käytön ja kilometrimäärän mukaan pidentää jopa 150 000 kilometriin tai 18 kuukauteen, mikä vähentää huoltosopimusten kustannuksia (työ ja osat), optimoi huoltoaikataulun, vähentää korjaamokäyntejä ja parantaa polttoainetaloutta.

www.renault-trucks.fi

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän