Polestar esittelee konseptin urheilullisesta avoautosta

Sähköautomerkki Polestar on julkistanut uuden konseptiauton, joka esittelee urheilullisen roadsterin ominaisuuksia sähköisellä aikakaudella.

Polestar O2 -nimeä kantava kovakattoinen avoauto on Polestarin näkemys avoautoilusta ja tarjoaa huikean ajokokemuksen sähköisen liikkuvuuden eduilla.

Polestar O2 -mallin tarjoaman ajokokemuksen odotetaan olevan eloisa, kevyt ja itsevarma. Ajettavuuden ytimessä ovat ennustettavuus ja leikkisyys.

Tiukka korinhallinta, korkea jäykkyystaso ja intuitiivinen dynamiikka ovat erityisen alumiinialustan ansiota. Uusi alusta on muokattu Polestar 5 -mallista, ja sen on kehittänyt Polestarin oma tutkimus- ja kehitystyötiimi Isossa-Britanniassa.

Kuva: Polestar.

Liimattua alumiinia käyttävän alustan laatu ja jäykkyys on viritetty kohti dynaamisempaa ajettavuutta. Käsiteltävyys on jämäkkää pienten kallistuskulmien ja suuren kallistusvaimennuksen ansiosta, ja ohjaustuntuma on ketterä ja suoraviivainen.

Sukua Precept-konseptille

Polestar O2 on selvää sukua Polestar Precept -konseptiautolle, mutta sillä on oma luonteensa – tämä osoittaa, kuinka Polestarin muotokieltä voi mukauttaa eri korityyleille. Matala ja leveä kori ja itsevarma asento, kompakti 2+2-matkustamo, minimaaliset ylitykset ja pitkä akseliväli muodostavat klassiset urheiluauton mitat modernin sähköisellä tuntumalla.

Aerodynamiikkaa on muokattu toimintamatkan maksimoimiseksi. Autossa on käytetty erityisiä muotoiluratkaisuja, kuten integroituja kanavia, jotka parantavat ilmavirtausta pyörien ja kylkien päällä, ja takavaloja, jotka toimivat siivekkeinä ja vähentävät pyörteitä auton takana.

Kestävä kehitys ja teknologia

Polestar O2 esittelee myös edistysaskeleita kestävän kehityksen ja teknologian saralla. Sisätiloissa käytetään laajalti termoplastista monomateriaalia. Termi monomateriaali tarkoittaa yhden perusmateriaalin käyttöä erilaisten komponenttien valmistuksessa.

Polestar O2, -auton sisustuksen pehmeissä komponenteissa (vaahtomuovi, liima, 3D-neulotut kuidut ja kuitulaminointi) on käytetty ainoastaan kierrätettyä polyesteria. Tämä tekee kierrätyksestä yksinkertaisempaa ja vähentää myös painoa ja jätteen määrää.

Kuva: Polestar.

Polestarin kestävän kehityksen tiimi uskoo materiaalien kierrätykseen. Polestar O2, -mallissa on käytetty uutta menetelmää kierrätetyn aineen hallintaan ja metalliosien kierrätettävyyden parantamiseksi. Eri puolilla alustaa käytetään erivahvuista alumiinia, jotta ajokokemus olisi mahdollisimman innostava.

Alumiiniluokat on merkitty, minkä ansiosta niiden kierrätys on tehokkaampaa ja niiden eri ominaisuudet voidaan säilyttää. Korkean tason alumiini on edelleen erittäin vahvaa, ja muut tasot säilyttävät ominaiset piirteensä, mikä tehostaa materiaalien käyttöä ja vähentää primaarialumiinin tarvetta.

Kuvausdrone mukana

Elämme sosiaalisen median aikakaudella, minkä seurauksena Polestar O2 -malliin on integroitu autonominen elokuvamainen drone takaistuinten taakse. Yhteistyössä Aerofugian kuluttajaelektroniikkamerkin Hoco Flow’n kanssa kehitetty konseptidrone voidaan ottaa käyttöön auton liikkuessa, jolloin voidaan tallentaa täydellisiä ajotapahtumia.

Polestarin insinöörit ovat kehittäneet erityisen kantotason, joka nousee takaistuinten takaa ja luo rauhallisen negatiivisen paineen alueen, josta drone voi nousta ilmaan auton liikkuessa.

Kuva: Polestar.

Drone toimii itsenäisesti ja seuraa autoa 90 km/h nopeuteen asti. Kuljettaja voi valita tunnelmallisen kuvauksen esimerkiksi rannikolla kruisaillessaan tai toimintapainotteisemman kuvauksen, joka korostaa urheilullisuutta.

Kuvauksen jälkeen drone palaa autoon itsenäisesti. Videoleikkeitä voi muokata ja jakaa suoraan 15 tuuman keskinäytöstä auton ollessa pysäköitynä.

Polestar O2 jatkaa Polestar Preceptin luomaa visiota autonvalmistajan tulevasta muotoilusta, teknologiasta ja kestävästä kehityksestä.

Polestar suunnittelee julkistavansa kolme uutta autoa seuraavan kolmen vuoden aikana vuodesta 2022 alkaen. Jokaisella niistä on potentiaalia tehdä näissä konseptiautoissa esitellyistä ideoista vähitellen todellisuutta.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here