Päivän automainos: Aivan uusi Toyota Corona, iso monikäyttöauto

Vuonna 1979 Toyota Corona oli syntynyt uudestaan. Autoa markkinoitiin Tekniikan Maailmassa aukeaman ilmoituksella.

Nyt ymmärrät, mitä tarkoittaa todellinen luksusvarustelu, todellinen ajomukavuus, todellinen taloudellisuus sekä todellinen tilavuus. Ja tietenkin, todellinen kestävyys.

Toyota Corona on syntynyt uudestaan.
Se on aivan uusi auto, jonka suunnittelussa on varustelusta, taloudellisuudesta sekä tilankäytöstä otettu huomattavan paljon irti.

Iso monikäyttöauto.

Toyota Corona Liftback GL on iso 5-ovinen monikäyttöauto, jossa on erinomaiset sisätilat. Kun autossa on 5 matkustajaa, on tavaratila hyvin suuri. Kun matkustajia on 3 (takaselkänoja on kaksiosainen), on tavaratila vielä suurempi.
Ja kun matkustajia on vain 2, on tavaratila peräti 0,7 kuutiota.
Harvinaisen mukavat istuimet ovat tarkkojen tutkimusten tulos. Kuljettajan istuimen voi säätää paitsi pituussuunnassa myös korkeussuunnassa, ja selkänojassa on paitsi kaltevuussäätö myös säädettävä ristiselän tuki.

Varustetaso luksusluokkaa.

Uudessa Toyota Coronassa on kaikki varusteen, mitä tämän hintaluokan autossa keskimäärin voi olla. Lisäksi siinä on runsaasti myös niitä varusteita, joita tapaat vain kalliimmissa autoissa. Jos aina niissäkään.
Esimerkiksi nämä.
Neljät tehokkaat halogeenivalot ja pesimet. Takaovi ja bensiinisäiliön kansi avautuvat myös kuljettajan paikalta.
Tavaratila on varustettu matkatavaroiden kiinnityshihnoilla ja kokonaan verhoiltu. Lämmitys- ja tuuletusjärjestelmään kuuluvat lämminilmakanavat taakse jalkatilaan sekä lukuisat suuttimet, jotka jakavat ilman sisätiloihin aivan kuten haluat.
Järjestelmä on huipputasoa (3500 Kcal/t), jota et tapaa kovin monessa autossa. Ja vielä pari erikoisuutta: polttoainemittari näyttää nesteen määrän vaikka virta on katkaistu. Ja sisävalo jää palamaan 3-12 s oven sulkemisen jälkeen säädettävän valomuistin ansiosta.

Myös moottori on uusi.

Toyota Corona ei olisi aivan uusi ilman uutta moottoria.
Sen tilavuus on 1770 cm3 ja teho 86 hv/DIN 63 kW. Uusi moottori on erittäin sitkeä ja taloudellinen. Vai mitä sanot kulutuksesta: 7,5 l/100 km ECE-normin mukaan tasaisella 90 km:n tuntinopeudella.
Moottorin taloudellisuutta lisää myös 92-oktaanisen polttoaineen käyttö sekä 5. vaihde, jonka voit kytkeä jo 70 km:n tuntinopeudessa.

Entä turvallisuus?

Uutta Coronaa suunniteltaessa turvallisuuteen kiinnitettiin paljon huomiota.
Aktiivista turvallisuutta edustavat suuret ikkunapinnat, keskitetyt, helppokäyttöiset hallintalaitteet, erittäin monipuolinen varoitusvalojärjestelmä sekä johdonmukaisen helppo ajettavuus. Myös pitkälle viety ajomukavuus edistää turvallisuutta.
Passiivista turvallisuutta ovat törmäystilanteissa kokoonpainuva ohjauspyörä kojetauluineen samoin kuin auton kori, jonka matkustamo on rakennettu lujaksi, mutta keula- ja peräosa törmäystilanteissa joustavaksi.

Katso myös tämä: Päivän automainos: 0-100 km/t … 11 sek.! (turvallisuutenne vuoksi)

Auto, joka on koeajettava.

Kuten sanottu, Toyota Corona on täysin uusi auto.
Vanhaa siinä on ainoastaan laatu ja kestävyys, jonka jo Toyota Corolla on tehnyt maailmankuuluksi.
Tämän ominaisuuden totea vuosien kuluessa harvoista korjaamolla käynneistä.
Sitävastoin Coronan muut ominaisuudet toteat heti, kun koeajat sen.
OVH 69.500 mk, johon sisältyvät sisälokasuojat eteen, ruosteenestokäsittely ja metalliväri.

Uusi Toyota Corona Liftback GL.
Niin hyvin tehty, että annamme sille 2 vuoden takuun ilman km-rajoitusta.”

Mainos oli Tekniikan Maailmassa 7/1979.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

1 KOMMENTTI

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!