Koti Blogi Sivu 714

Ylinopeutta ajanut moottoripyöräilijä pysähtyi huomatessaan poliisin

Kuva: Poliisi.

Liikennevalvonnan yhteydessä poliisi havaitsi Kuopion Tahkolla moottoripyörän, joka kiihdytti Sääskiniementien ja Tahkolahdentien risteyksen kiertoliittymästä kohti etelää Sääskiniementietä.

Poliisi lähti moottoripyörän perään, mutta se jatkoi edelleen kovalla nopeudella etenemistä. Poliisi mittasi Moottoripyörälle nopeudeksi 133 km/h keskinopeusmittarilla 547 metrin matkalle alueelle missä on 80 km/h nopeusrajoitus.

Poliisin huomatessaan moottoripyörän nuori mieskuljettaja pysähtyi.

Poliisi epäilee kuljettajan syyllistyneen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

Tapahtuma-aikaan alueella oli paljon liikennettä, mutta muille tienkäyttäjille ei syntynyt konkreettista vaaraa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Rattijuoppo ajoi pakettiautolla 153 km/h

Arkistokuva. Kuva: CvB.

Liikenteenvalvontaa suorittanut moottoripyöräpartio havaitsi perjantai-iltana Asikkalassa 24-tiellä kovalla nopeudella vastaantulevan pakettiauton. Auton nopeudeksi mitattiin 153 km/h paikassa missä nopeusrajoitus on 80 km/h.

Auton hieman alle 30-vuotias mieskuljettaja puhalsi alkometriin selvästi rattijuopumuksen rajan ylittävät lukemat.

Poliisi epäilee miestä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä rattijuopumuksesta. Mies määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

WRC: Rovanperä pysynyt kärjessä — Tänakin auto hajosi

Kalle Rovanperä. Kuva: TGR.

Toyotan Kalle Rovanperä on kärjessä Safari-rallin lauantain aamupäivän kolmen erikoiskokeen jälkeen. Eroa toisena olevaan tallikaveriin Elfyn Evansiin on 19,4 sekuntia.

Kolmantena oleva tallikaveri Takamoto Katsuta on jäänyt melkein 40 sekuntia Rovanperästä.

Katsuta kärsi aamupäivän viimeisellä erikoiskokeella kahdesta rengasrikosta.

Hyundain Thierry Neuville on tehnyt tasaista nousua ja on jo Katsutan kintereillä.

Hyundain Ott Tänak oli ajamassa pohjat aamupäivän viimeiselle erikoiskokeelle, mutta tekninen vika pakotti hänet ajamaan tien sivuun muutama kilometri ennen maalia.

Iltapäivällä ajetaan aamupäivän erikoiskokeet uudelleen alkaen kello 14.

Safari-rallin tilanne erikoiskoe 10 jälkeen

1. Rovanperä Toyota     2.5.21,2
2. Evans Toyota               +19,4
3. Katsuta Toyota            +39,9
4. Neuville Hyundai         +47,3
5. Ogier Toyota            +2.20,3
6. Solberg Hyundai       +8.40,5

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Polestar listautui Nasdaqiin

Polestarin logo. Kuva: Polestar.

Polestarin osakkeilla aloitetaan kaupankäynti New Yorkin Nasdaq-pörssissä 24. kesäkuuta. Polestarin kaupankäyntitunnuksena Nasdaqissa toimii PSNY.

Listautuminen on jälleen uusi merkkipaalu Polestarille, joka aloitti toimintansa vuonna 2017 ja on sittemmin laajentunut globaaliksi sähköautoyhtiöksi.

Startupeille ominaisen ketteryyden ja vakiintuneiden autonvalmistajien ammattitaiton ja kapasiteetin yhdistävä Polestar on tuottanut jo kaksi palkittua automallia. Polestarin valmistamia autoja liikkuu maailman teillä jo yli 55 000 kappaletta.

– Aloitamme uuden luvun tarinassamme, jota voi kuvailla yhdellä sanalla: kasvu. Tavoitteemme on myydä vuoteen 2025 mennessä 290 000 autoa vuodessa, mikä on kymmenen kertaa enemmän kuin vuonna 2021. Meillä on jo todistettu liiketoimintamalli ja nyt tapahtuva listautuminen antaa meille tarvittavat varat ja alustan toteuttaa kunnianhimoisia tulevaisuuden suunnitelmiamme, ja viedä toimialan johtavia kestävän kehityksen tavoitteitamme eteenpäin, sanoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

Nasdaq-pörssilistaus on seurausta Polestarin vuoden 2022 vahvalle aloitukselle, jossa Polestar on ilmoittanut ennätysmyynnistä ja Polestar 2 -mallin vahvasta tilausmäärästä.

Sähköisestä fastback-mallista on tehty yli 32 000 tilausta, mikä vastaa 290 %:n kasvua vuoden 2021 samaan ajankohtaan verrattuna. Polestar on myös laajentunut 25 markkinalle verrattuna 19 markkinaan vuoden 2021 lopulla, ja asiakkaita palvelee lähes 130 Polestarin toimipistettä.

– Lisäämme mallistoomme kolme uutta premium-sähköautoa vuoteen 2024 mennessä. Ensimmäisenä vuorossa on SUV-malli Polestar 3, joka lanseerataan myöhemmin tänä vuonna. Kiinnostava mallisto on perusta Polestarin kasvulle sähköautomarkkinan houkuttelevimmilla ja tuottoisimmilla segmenteillä.

Polestar soittaa Nasdaq-pörssin kelloa New Yorkissa 28. kesäkuuta juhlistaakseen listautumistaan. Tilaisuutta voi seurata suorana verkossa osoitteessa https://livestream.com/accounts/27896496/events/10423292.

Polestarin listautuminen suoritettiin solmimalla liiketoimintojen yhdistämissopimus Gores Guggenheim, Inc:n kanssa, joka on yritysostoihin erikoistunut yhtiö, jonka ovat muodostaneet The Gores Groupin ja Guggenheim Capital, LLC:n tytäryhtiöt.

Sopimus hyväksyttiin virallisesti kokouksessa Gores Guggenheimin osakkeenomistajien kanssa 22. päivä kesäkuuta, 2022.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Henkilöautolla törmättiin tahallaan toiseen autoon?

Poliisi9
Kuva: CvB.

Torstai-iltana hätäkeskukseen tuli ilmoitus, että henkilöautolla oli törmätty mahdollisesti tahallaan toiseen autoon Keminmaalla.

Henkilöauto oli ohitellut muita autoja ja sen jälkeen kiilannut useamman kerran toista autoa siten, että oli osunut toisen auton kylkeen.

Kiilanneen henkilöauton kuljettaja oli poistunut lopulta paikalta jalan.

Poliisi tavoitti kyseisen miehen lähistöltä vain hetkeä myöhemmin. Miestä on syytä epäillä törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen lisäksi rattijuopumuksesta sekä kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta.

Mies vietiin kiinniotettuna Kemin poliisivankilaan.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

WRC: Katsutan aika korjattiin ja hän nousi kakkoseksi

Takamoto Katsuta. Kuva: TGR.

Safari-rallin tuloslistaa on korjattu ja Toyotan Takamoto Katsuta on nostettu kisassa kakkoseksi.

Katsuta kärsi hitaasti ajaneen Fordin Craig Breenin auton nostattamasta pölystä eikä Katsuta päässyt riittävän nopeasti Breenin ohi. Tuomaristo päätti korjata Katsutan aikaa kymmenellä sekunnilla.

Näin Katsuta nousi kakkoseksi, Toyotan Elfyn Evans putosi kolmanneksi ja Hyundain Ott Tänak putosi neljänneksi.

Safari-rallin tilanne erikoiskoe 7 jälkeen (korjattu)

1 K. ROVANPERÄ Toyota       1:20:58.1     Ero kärk.
2 T. KATSUTA Toyota                  +14.6    +14.6
3 E. EVANS Toyota                       +7.8    +22.4
4 O. TÄNAK Hyundai                    +2.9    +25.3
5 T. NEUVILLE Hyundai               +32.2    +57.5
6 S. OGIER Toyota                   +1:10.7 +2:08.2
7 O. SOLBERG Hyundai            +2:18.9 +4:27.1

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Kauko Säätäjä: Siirtyisinkö pois bensa-autoilusta?

Kuva: Matti Sulanto.

Ilmaston muutokset sekä vuonna 2035 tuleva polttomoottorikielto panee auton omistajan miettimään. Miten autojen käyttövoiman monipuolistuminen vaikuttaa minun tilanteeseeni nyt? Siirtyisikö heti totutusta bensiinistä toisiin vaihtoehtoihin.

Harkintaa aiheuttaa vähemmän tunnettujen polttoaineiden kuten kaasun tai sähkön käyttö. Epäluulo molempia kohtaan on voimakas.

Ostajan kannalta kysymys kuuluu, tunnenko kummankin vaihtoehdon sekä plussat että miinukset. Onko sähköauto todellinen ratkaisu päästöjen vähentämiseksi? Sähkö käyttövoimana on suurimmalle osalle käyttäjistä lähes täysin tuntematon. Entä kenties voimakkaampi kaasu. Puolueeton alan ammattilainen sanoo, nyt jäitä hattuun!

Tavalliselta auton kehitystä vähän tai ei ollenkaan seuranneelta käyttäjältä menee nykypäivän monenlaisten tietojen tulvassa helposti sormi suuhun. Tiedot ovat tärkeitä, mutta niiden analysointi ja käyttöön soveltaminen on entistä vaikeampaa.

Ehdottoman tärkeä seikka on hankittavan auton käyttötarve, ammattiin liittyvä neljäkymmentä tuhatta mittariin tuova ajo, vaiko ”kauppakassi”, jonka mittariin kertyy muutama kymmenen tuhatta kilometriä. Muitakin kriteerejä löytyy.

Mitä uudesta ostoksesta naapurit tuumivat! Peruskysymyksistä selvillä olo voi säästää tässä vielä voimakkaasti muuttuvassa tilanteessa tuntuvan määrän euroja.

”Sähkö- ja hybridiautot viedään käsistä” on monien automyyjien toteamus tänä päivänä. Myynnin kannalta hieno juttu.

Entä ostajan kannalta? Mikäli on kyseessä suora kauppa, tilanne pysyy hallinnassa, mutta entä jos on kyseessä vaihtoauton luovutus osamaksuksi.

Myyjän tarjous riippuu monesta asiasta. Paljonko vaihdokista on järkevää maksaa? Hinta riippuu kysynnästä ja varastotilanteesta. Tarvitseeko autofirma täydennystä käytettyjen tarjontaan?

Ja uusi kysymys, miten vaihtoautolle käy kymmenen vuoden päästä?

Äkkikäänteitä vierastava
Kauko Säätäjä

WRC: Rovanperä nousi päivän päätteeksi Safari-rallin kärkeen

Kalle Rovanperä. Kuva: TGR.

Kun Safari-rallin perjantain kaikki erikoiskokeet on ajettu, on Toyotan Kalle Rovanperä kärjessä.

Päivän viimeinen erikoiskoe muutti järjestystä melkoisesti. Kärjessä ollut Toyotan Sébastien Ogier joutui vaihtamaan renkaan erikoiskokeen aikana ja putosi kuudenneksi.

Fordin Craig Breen kärsi ongelmista ja ajoi hiljaa osan pätkästä. Tämä aiheutti perässätulijoille ongelmia pölyn takia.

Toisena oleva Toyotan Elfyn Evans on nyt 22,4 sekuntia Rovanperän perässä ja kolmanneksi noussut Hyundain Ott Tänak on 25,3 sekuntia Rovanperästä.

Toyotan Takamoto Katsuta on neljäntenä ja Hyundain Thierry Neuville viidentenä.

Tulokset on korjattu, alla korjattu tuloslista. Katso lisää tästä.

Lauantaina ajetaan kuusi erikoiskoetta.

Safari-rallin tilanne erikoiskoe 7 jälkeen (korjattu)

1 K. ROVANPERÄ Toyota       1:20:58.1     Ero kärk.
2 T. KATSUTA Toyota                  +14.6    +14.6
3 E. EVANS Toyota                       +7.8    +22.4
4 O. TÄNAK Hyundai                    +2.9    +25.3
5 T. NEUVILLE Hyundai               +32.2    +57.5
6 S. OGIER Toyota                   +1:10.7 +2:08.2
7 O. SOLBERG Hyundai            +2:18.9 +4:27.1

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Tällainen on Fordin 2000 hevosvoimainen ”pakettiauto”

Kuva: Ford.

Ford aloitti eilen uuden luvun legendaaristen SuperVanien sarjassa julkistamalla ultratehokkaan täyssähköisen Ford Pro Electric SuperVanin 2022 Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa Isossa-Britanniassa.

Ford Pro Electric SuperVan hyödyntää sähköisen suorituskyvyn ja paremman liitettävyyden hyödyt täysin saavuttaakseen kaikkien aikojen kovimman suorituskyvyn, jota Fordin pakettiauto on koskaan tarjonnut.

Neljä sähkömoottoria, 50 kWh nestejäähdytetty akku ja autoon varta vasten suunniteltu ajohallintajärjestelmä tuottavat noin 2 000 hevosvoiman tehon, minkä ansiosta auto kiihtyy 0-100 km/h nopeuteen alle kahdessa sekunnissa.

SuperVanin rata-ajoon suunnitellussa alustassa on komponentteja äskettäin julkistetusta E-Transit Customista 1), joka on Euroopan myydyimmän pakettiauton täyssähköinen versio. 2),3) Suorituskykyä täydentävät lisäksi Fordin tuotantoautoista tuttu SYNC-teknologia 4) ja Electric SuperVanin toimintojen hallintaan suunnitellut lisäominaisuudet.

Kuva: Ford.

Parempi liitettävyys pitää kuljettajan ajan tasalla, ja mahdollistaa optimoidun suorituskyvyn ja reaaliaikaisen tiedonsiirron auton etähallintaa varten. Autossa on myös samanlaiset valittavat ajotilat ja jarruenergian talteenotto kuin Fordin normaaliin liikenteeseen tarkoitetuissa sähköautoissa.

Ford Performance ja itävaltalaisen STARDin sähkömoottoriurheilun asiantuntijat kehittivät autoa salassa. Ulkonäön on suunnitellut Fordin muotoilutiimi Kölnissä Saksassa.

Ensimmäinen Ford SuperVan jo 1971

Fordin ensimmäinen SuperVan julkistettiin vuonna 1971. Siinä oli Le Mansin voittaneen Ford GT40 -mallin moottori keskelle asennettuna. Näin luotiin ainutlaatuinen Transit Mk. 1.

Samaa kaavaa käytettiin myös seuraavan SuperVanin luomisessa. Toisen SuperVanin, Transit Mk. 2:n, lasikuitukori kätki sisäänsä 590 hv tehoisen Fordin C100 Cosworth V8 -kilpa-auton monokokin. SuperVan 3 (Transit Mk. 3) syntyi edeltäjänsä pohjalta, ja sen voimanlähteenä toimi 650 hevosvoiman Cosworth HB-moottori, jota käytettiin myös tuon aikakauden Formula 1 -autoissa.

Suunniteltu uuden Ford E-Transit Customin pohjalta

Ford Pro Electric SuperVan -mallia on valmistettu vain yksi kappale, ja Fordin muotoilutiimi sai vapaat kädet luoda siihen ulkonäön, joka herättää huomiota ja kuvastaa auton äärimmäistä suorituskykyä.

Mallin ainutlaatuinen ulkonäkö muodostuu muun muassa vaikuttavien renkaankaarien, lihaksikkaan tyylin ja ainutlaatuisen värityksen ansiosta. Täyssähköinen voimansiirto mahdollisti kehitystiimille enemmän vapauksia toteutukseen verrattuna polttomoottoriautoihin.

SuperVanin moottoriurheiluun suunnitellussa rakenteessa yhdistyvät E-Transit Customin pohjalevy ja kevyet komposiitista valmistetut korirakenteet.

50 kWh nestejäähdytetty akku on asennettu siten, että on saavutettu optimaalinen painonjakauma ja matala painopiste. Akku on mahdollista ladata täyteen noin 45 minuutissa käyttäen sähköautoille tarkoitettua vakiopikalaturia. Kuljettaja voi seurata latauksen ja akun tilaa ohjaamossa olevalta kosketusnäytöltä.

Nelivetoisen SuperVanin neljä sähkömoottoria tuottavat yhdessä noin 2 000 hevosvoimaa. Pakettiauto kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntinopeuteen ällistyttävän nopeasti alle kahdessa sekunnissa, minkä ansiosta se on sekä kaikkien aikojen nopein että puhtain SuperVan.

Kuten missä tahansa hyvässä pakettiautossa, myös Electric SuperVanissa on kuormatila kuljettajan takana. Kuorman lastaaminen ja purkaminen onnistuu helposti sivuoven kautta, ja Ford kehittää elektromagneettista avausjärjestelmää, jota voi käyttää SYNC-näytön kautta.

Autossa on useita sisäänrakennettuja kameroita, joiden avulla yleisö eri puolilla maailmaa pystyy osallistumaan SuperVanin suoritukseen vaikuttavien rata-ajojen aikana. Kuten Ford E-Transitissa, kuljettaja näkee kameroiden syötteen ohjaamon näytössä ja voi päättää, minkä kameran kuvaa käyttää auton hallinnoimiseksi erityisesti ahtaissa paikoissa.

Ford Performancen ja STARDin moottoriurheilusta tulleet vaikutteet näkyvät autossa välittömästi; edessä oleva dramaattisesti muotoiltu ilmanjakaja, sivuhelmat ja takadiffuusori voisivat hyvin löytyä myös kilpa-autosta. Radikaalisti muotoillun perän leikkaukset ja selkäevä ohjaavat ilmaa takasiipeen, mikä parantaa SuperVanin downforcea ja pitoa radalla

Moottoriurheilusta tulleet vaikutteet jatkuvat myös korin alla. Auton jokaisessa kulmassa on eripituiset kaksoistukivarret. Moottoriurheilutason etu- ja taka-apurungot, pystytuet ja jarrut takaavat valtavissa suoranopeuksissa tarvittavan jarrutus- ja ohjauskyvyn.

Lisää suorituskykyä ja tuottavuutta datan avulla

Ford Pro Electric SuperVanin ohjaamossa on FIA:n standardit täyttävä turvakaari ja kilpaistuimet sekä suuri, Fordin tuotantoautoissakin oleva, SYNC-kosketusnäyttö, jonka avulla hallitaan edistyksellisiä liitettävyys- ja tietoviihdejärjestelmiä. Tarvittaessa kuskit voivat suunnitella SYNC-näytön kautta reitin, etsiä laturin, muodostaa WiFi-yhteyden ja soittaa puheluita.

Kosketusnäytön kautta on mahdollista myös valita kulloiseenkin tilanteeseen sopivin Electric SuperVanin ajotila, joka vaikuttaa auton vääntöön, jarrutusenergian talteenottoon ja reagointiin.

  • Road – harvinaisiin tilanteisiin, jolloin ajetaan ”normaalisti”
  • Track – tasapainottamaan nopeutta ja kaarreajo-ominaisuuksia radalla ajettaessa sileillä kisarenkailla
  • Drag – maksimikiihdytykseen kiihdytysajossa ajettaessa siihen tarkoitetuilla renkailla
  • Drift – näyttävään driftingiin, käsittelynäytöksiin ja lumella ajoon
  • Rally – optimaaliseen suorituskykyyn rallin asfaltti- ja soraerikoiskokeilla erikoisrenkailla

Suorituskykyyn tarjoaa hienosäätöä elektroniikkapaketti, joka sisältää luistoneston, Launch Control -järjestelmän, varikkokaistan nopeudenrajoittimen ja kolmivaiheisen regeneratiivisen jarrutuksen energian palauttamiseksi akkuun – samalla tavalla kuin E-Transit toimii L-asennossa.

Alhaisilla nopeuksilla ajettaessa ECO tila pitää moottorit optimaalisessa hyötysuhteessa ja kääntää regeneratiivisen jarrutuksen maksimiin. Maksiminopeuden saavuttamiseksi E-Boost -painike antaa väliaikaisesti enemmän tehoa ja vääntöä.

Tyre Cleaning -valinnan ansiosta voi olla odotettavissa jännittäviä ajonäytöksiä. Tämä uusi ominaisuus jarruttaa toista akselia ja pyörittää samanaikaisesti toista. Näin pystytään polttamaan renkaita näyttävästi sekä etu- että taka-akseleilla, mikä auttaa puhdistamaan ja lämmittämään renkaat ennen ajoa.

Kuten modernit kilpa-autot – ja Fordin pakettiautot – Electric SuperVan voi lähettää reaaliaikaista dataa auton etähallintaa varten, jolloin Ford Performancen radalla olevat insinöörit voivat tarkkailla Electric SuperVania tarkoitukseen suunnitellusta ohjelmistosta, joka tuottaa reaaliaikasta tietoa nopeudesta, kierrosajoista ja auton järjestelmistä.

Sen lisäksi, että Electric SuperVan esittelee Fordin edistynyttä sähköauto- ja liitettävyysosaamista, se on myös kovalla nopeudella toteutettu tieteellinen kokeilu. Auton vaativat ajotilanteet ja rajoittamaton suunnittelukonsepti antavat Fordille mahdollisuuden venyttää sähköautojen suunnittelun ja liitettävyyden rajoja parantaakseen niin tulevaisuuden kilpa-autoja kuin normaaliin liikenteeseen tarkoitettuja ajoneuvojaan, ohjelmistojaan ja palveluitaan.

1) Viralliset harmonisoidut energiatehokkuusarvot ilmoitetaan myöhemmin. Tavoitetoimintamatka ja latausaika perustuvat valmistajan WLTP-ajosykliin perustuviin arvoihin ja laskelmiin. Todelliseen toimintamatkaan vaikuttavat muun muassa ajotapa, ajoneuvon huolto sekä litium-ioniakun ikä ja kunto.

2) Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekki, Turkki, Unkari

3) S&P Globalin tilasto, uusien autojen rekisteröinnit 2021.

4) Älä aja, jos sinua häiritään tai pidät puhelinta kädessäsi. Käytä ääniohjattuja järjestelmiä aina, kun se on mahdollista. Osa ominaisuuksista voi lukkiutua vaihteen ollessa päällä. Kaikki toiminnot eivät toimi kaikissa puhelimissa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

Poliisi tunnisti polkupyörävarkaan

Arkistokuva. Kuva: Clas von Bell.

Poliisipartio havaitsi noin kello 14.30 Lahdessa Lahdenkadulla ennestään työnsä puolesta tuntemansa henkilön ajelevan uudehkolla polkupyörällä.

Henkilöllä on vankka tausta omaisuusrikoksissa, erityisesti liittyen polkupyöriin, ja partio päätti siksi tarkistaa polkupyörän laillisen saannon.

Partion kääntyessä miehen perään, lähti mies ajamaan poliisia karkuun. Mies ei totellut pysähtymiskäskyjä, vaan jatkoi ajoaan Kolkankadulle, jossa partio sai ajettua poliisiauton polkupyörävarkaan eteen.

Mies luopui polkupyörästä, mutta lähti vielä juosten karkuun. Miehen kunto ei riittänyt kuin pikku pyrähdykseen ja partio tavoittikin hänet helposti.

Reilu 40-vuotiaan miehen käytössä ollut polkupyörä oli niin kuin epäiltiinkin, anastettu.

Mies toimitettiin poliisilaitokselle ja polkupyörä odottamaan omistajaansa poliisin varastoon.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //