Opel Vivaron sähköpakettiauton hinnat julkistettu ja ennakkomyynti alkanut

Kuva: Opel.

Opelin sähköistymistarina saa jatkoa, kun Opel Vivaro -mallisto täydentyy täyssähköversiolla – Vivaro-e:llä. Uutuuteen on tarjolla kaksi eri akkuvaihtoehtoa, joista voi valita omaan käyttötarkoitukseensa paremmin sopivan vaihtoehdon.

Pienempi akkuversio, 50 kWh tarjoaa 230 kilometrin toimintamatkan ja 75 kWh akku puolestaan 330 kilometrin toimintamatkan. Vivaro-e:ssä on vakiona 7,4 kW yksivaiheinen ajoneuvolaturi ja valinnaisvarusteena on tarjolla tehokas kolmivaiheinen 11 kW:n ajoneuvolaturi.

Kolme pituutta

Vivaro-e:n sähkömoottori tuottaa 136 hv (100 kW) ja 260 Nm:n vääntömomentin, joka tarjoaa paremman suorituskyvyn kuin useimmat sähköiset hyötyajoneuvot.

Tavaratilan alla oleva akku alentaa painopistettä, mikä hyödyttää Vivaro-e:n ajovakautta täydessä kuormituksessa ja parantaa samalla myös ajonautintoa. Jarrutusenergian talteenotto lisää tehokkuutta.

Käyttämällä 100 kW:n tasavirtaista pikalatausasemaa, 50 kWh:n akun lataaminen 80 prosenttiin kestää vain noin 30 minuuttia (noin 45 minuuttia 75 kWh:n akulle). Opelin pitkäikäisellä akulla on kahdeksan vuoden takuu/160 000 km.

Uutta Vivaro-e:tä on saatavana kolmena korin pituutena S, M ja L, jotka tarjoavat ammattikäyttöön paljon eri ratkaisuja.

Opel on räätälöinyt Vivaro-e:n vastaamaan erilaisiin asiakkaiden tarpeisiin, kuten 1000 kg vetomassa todistaa. Hyötykuorma on jopa 1 275 kg. Erityisen kompakti 4,60 metrin malli yhdistää pienen tavara-auton ja henkilöautomaisen ketterän ajettavuuden ahtaissa tiloissa ja kaupunkiajossa.

Lukuisia kuljettajaa avustavia järjestelmiä

Vivaro-e tarjoaa laajan valikoiman kuljettajan avustinjärjestelmiä, jotka lisäävät turvallisuutta. Tuulilasinäytön lisäksi Vivaro-e:hen on valinnaisvarusteena saatavana kaistallapitoavustin, vireystilanvaroitin, vakionopeudensäädin liikennemerkkien tunnistuksella, törmäysvaroitin ja automaattinen hätäjarrutus.

Vakiona olevat pysäköintianturit Vivaro-e:n takapuskurissa varoittavat kuljettajaa esteistä pysäköinnin yhteydessä. Lisäksi Vivaro-e:ssä esitellään vakiona sähköinen käsijarru ja uudelleen muotoiltu vaihteenvalitsin keskikonsolissa.

Vivaro-e:n Multimedia Radio- ja Multimedia Navi Pro -viihdejärjestelmät sisältävät 7 tuuman kosketusnäytön. Molemmissa on puhelimen integrointi Apple CarPlay:n ja Android Auto:n kautta.

Katso tästä muita Opel-juttuja.

OpelConnect-etäkäytön avulla voi älypuhelimilla tarkistaa akun varaustilan tai ohjelmoida esilämmityksen ja latausajat. Live Navigation -toiminto kertoo reaaliaikaista tietoa liikenteestä. Lisäksi autolla on suora yhteys tiepalveluun ja hätäpuhelumahdollisuus.

Vivaro-e:n lastaustilavuus on identtinen polttomoottoriversion kanssa ja sen vakiona oleva FlexCargo-läpilastaustoiminto tarjoaa noin 1,16 m lisää lastauspituutta etumatkustajan penkin alta. Erityisen käytännölliset ovat sähköisesti liukuvat sivuovet, jotka avautuvat automaattisesti – oven avaamiseksi tarvitaan vain jalan liikuttaminen ajoneuvon ulkopuolella.

Opel Vivaro-e -mallin ensimmäiset autot saapuvat Suomeen syys-lokakuussa.

Opel Vivaro-e: hinnat

  • Opel Vivaro-e Comfort 136 automaatti 50 S-korimalli 43 910,26 €
  • Opel Vivaro-e Comfort 136 automaatti 50 M-korimalli 45 244,34 €
  • Opel Vivaro-e Comfort 136 automaatti 75 M-korimalli 48 117,76 €
  • Opel Vivaro-e Comfort 136 automaatti 50 L-korimalli 46 701,58 €
  • Opel Vivaro-e Comfort 136 automaatti 77 L-korimalli 49 677,64 €

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here