Citroën on paljastanut uuden brändi-identiteettinsä ja logonsa. Uusi ilme tulkitsee ensimmäistä vuonna 1919 käyttöönotettua logoa, jonka otti aikanaan käyttöön firman perustaja André Citroën.
Hän inspiroitui ensimmäisen nuolihammaspyöriä valmistavan yrityksensä menestyksestä, ja päätti ottaa nuolihampaisen ”kahden chevronin” -logon käyttöönsä. Tämä tuttu viittaus on käytössä Citroënin logossa vielä tänäkin päivänä.
Lue tästä muita juttuja André Citroënista.
Uusi tunnus esitellään uudessa konseptiautossa. Erilaiset versiot logosta tulevat käyttöön Citroënin tuotanto- ja konseptimalleissa vuoden 2023 puolestavälistä alkaen.
Pystyn ovaalin muotoinen logo tuo mukanaan uuden muotokielen, josta tulee heti tunnistettavissa oleva elementti kaikissa Citroën-malleissa.
Citroënin muotoilutiimin kehittämä brändi-identiteetti on saanut tukea Stellantiksen muotoilustudiolta. Kyseessä on Stellantiksen globaali brändisuunnittelutoimisto, joka on suunnattu niin sisäisille kuin ulkoisille asiakkaille.