Tältä näyttää Peugeotin uusi leijonalogo

Ensimmäinen Peugeot-logo nähtiin vuonna 1850 ja sittemmin logoja on julkaistu yhteensä kymmenen. Jokaisessa näistä merkityksellisen roolin on saanut Peugeotin ikoniksi muodostunut symbolinen leijona. Nyt on julkaistu yhdestoista versio Peugeot-logosta.

Nyt käytössä olevaan, vuonna 2010 ensimmäisen kerran nähtyyn logoon tarvittiin Peugeotin mukaan muutos, jotta myös tuotemerkki kuvaisi Peugeotin viime vuosina läpi käymää muutosta yhä korkeatasoisemmaksi automerkiksi.

Peugeot-logot 1850 – 1998. Kuva: Peugeot.

Uusi logo ilmentää Peugeotin mukaan sitä, mitä Peugeot on historiassaan ollut. Se myös kuvastaa sitä, mitä Peugeot on tänään. Ja yhtä lailla se ilmentää siitä, mitä Peugeot tulee olemaan huomenna.

Nyt nähtävä logo on suunniteltu kestämään aikaa. Vaakunan keskellä oleva leijona on aina ollut osa Peugeotin tuotemerkkiä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

Peugeot-logo 2010. Kuva: Antti Järveläinen.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän