Mini esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä sähköauton ja pistokehybridin

Kuva: Mini.

Frankfurtissa Mini esittelee täysin sähköisen Mini Cooper SE:n sekä Mini Cooper S E Countryman All4 -hybridin, joka on saanut uudella akkuteknologialla lisää toimintamatkaa sähköajoon.

Uudella Mini Cooper SE:llä kuljettaja voi ajaa päästöttä mutta vähintään yhtä ketterästi ja tehokkaasti kuin muillakin Mini-malleilla.

Ulkonäöltään Mini Cooper SE on perinteisen kolmiovisen Mini Hatchin kaltainen, mutta auton sähköistä luonnetta tuodaan esille mallikohtaisilla mausteilla.

Kaasupolkimen painallus muuntuu suoraan tehoksi ja antaa voimakkaan ajotuntuman, joka on hyvin linjassa aikaisempien Mini-mallien kanssa.

Kuva: Mini.

Mini Cooper SE kiihtyy nollasta 60 kilometriin tunnissa vain 3,9 sekunnissa, eli se pysyy vaivatta perinteisten urheiluautojen vauhdissa. Nollasta sataan kuluu 7,3 sekuntia.

Huippunopeus on rajoitettu 150 kilometriin tunnissa. Sähkömoottorin teho on 135 kW/184 hv.

Täysin sähköisen mallin valmistus alkaa marraskuussa 2019 Mini-tehtaalla Oxfordissa Isossa-Britanniassa.

Kuva: Mini.

Mini Cooper SE Countryman All4 – lähes kolmanneksella pidentynyt toimintamatka

Nelivetoinen Mini Cooper SE Countryman All4 on Mini-malliston pioneeri mahdollistaessaan autoilun ilman paikallisia päästöjä.

Kompaktin pistokehybridimalliin on tuotu BMW-konsernin uusinta akkuteknologiaa, joka parantaa auton tehokkuutta sekä pidentää toimintamatkaa 30 prosentilla 55–57 kilometriin.

Uuden Mini Cooper S E Countryman All4:n bensiini- ja akkumoottorit tuottavat yhdessä 165 kW:n ja 224 hv:n tehot.

Auto kiihtyy nollasta sataan 6,8 sekunnissa.

Polttoaineenkulutus ja hiilidioksidipäästöt ovat pienentyneet 20 prosentilla: kulutus on 2,1–1,9 l/100km ja päästöt 47–43 g/km.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here