Ford siirtyy käyttämään vähähiilistä terästä

Ford ilmoitti tänään solmivansa Euroopassa yhteisymmärryspöytäkirjat Salzgitter Flachstahl GmbH:n, Tata Steel Nederland B.V:n ja ThyssenKrupp Steel Europe AG:n kanssa. Toimenpiteellä varmistetaan vähähiilisen teräksen toimitukset tuleviin tuotteisiin, mikä osaltaan auttaa yhtiötä saavuttamaan tavoitteensa olla hiilineutraali Euroopassa vuoteen 2035 mennessä.

Kullakin Fordin strategisella toimittajalla on omat suunnitelmansa vähähiilisen teräksen tuotannon lisäämiseksi tulevina vuosina. Vahvat suhteet näiden kumppanien kanssa auttavat Fordia parantamaan toimitusketjunsa hiilijalanjälkeä, jossa teräksen tuotanto on keskeinen osatekijä.

Vähähiilistä terästä uuden täyssähköisen SUV-mallin valmistukseen

Fordin suunnitelmissa on käyttää vähähiilistä terästä ensimmäisenä täysin uuden täyssähköisen SUV-mallin valmistuksessa, joka alkaa Kölnissä vuonna 2023.

Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen toimitusketjussa on avaintekijä Fordin suunnitelmassa olla hiilineutraali kaikissa Euroopan toiminnoissaan vuoteen 2035 mennessä. Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamiseksi Ford analysoi koko arvoketjua valmistaakseen ajoneuvoja entistä ympäristötehokkaammin.

Kölnissä sijaitsevaan sähköautojen tuotantolaitokseen, Cologne Electrification Centeriin, tehtävät merkittävät muutostyöt ja energiatehokkaat ratkaisut säästävät vuosittain yli 2 000 tonnia hiilidioksidia ja yli 2 600 MWh sähköenergiaa.

Tavoitteena vähähiilisen teräksen 10 prosentin osuus vuoteen 2030 mennessä

Yhteisymmärryspöytäkirjan allekirjoittaminen tukee myös yhtiön sitoutumista käyttää tuotannossaan 10 prosenttia hiilineutraalia terästä vuoteen 2030 mennessä, mihin Ford sitoutui aiemmin tänä vuonna liittyessään First Movers Coalitioniin, joka on Maailman talousfoorumin maailmanlaajuinen aloite ostovoiman ja toimitusketjujen valjastamiseksi markkinoiden luomiseksi innovatiivisille puhtaan energian tekniikoille.

Teräsyhtiöt käyttävät vihreää vetyä ja uusiutuvaa energiaa uusissa tuotantoprosesseissaan vähentääkseen asteittain teräksen tuotannosta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä. Tämä tukee Euroopan Green Deal -sopimusta, jonka tavoitteena on saavuttaa nettonollapäästöt kaikilla aloilla vuoteen 2050 mennessä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here