Daimler Truck AG ja Volvo Group perustavat Cellcentric-nimisen yhteisyrityksen, joka kehittää ja valmistaa polttokennojärjestelmiä kummankin yhtiön kuorma-automalleihin vuodesta 2025 lähtien.
Yhtiöiden näkemyksen mukaan täyssähköiset ja vetykäyttöiset jakelu- ja kuorma-autot täydentävät jatkossa toisiaan: lyhyillä etäisyyksillä ja kevyillä lasteilla hyödynnetään sähkökuorma-autoja, pidemmillä reiteillä ja raskailla painoilla puolestaan vetypolttokennoja energianlähteinä.
Daimler ja Volvo vetoavat päättäjiin ympäri maailman, jotta he löytäisivät yhteisen näkemyksen niin sanotun vihreän vedyn vaatimasta tuotanto- ja jakeluinfrastruktuurista.
Eurooppaan olisi rakennettava noin 300 raskaille kuorma-autoille sopivaa jakelupistettä vuoteen 2025 mennessä.
Vuoteen 2030 mennessä asemia tuli olla käytössä jo tuhatkunta, yhtiöt katsovat.
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //