Daimler Truck AG ja Volvo Group yhdistävät voimansa vedyn liikennekäytön edistämiseksi

Daimler Truck AG ja Volvo Group perustavat Cellcentric-nimisen yhteisyrityksen, joka kehittää ja valmistaa polttokennojärjestelmiä kummankin yhtiön kuorma-automalleihin vuodesta 2025 lähtien.

Yhtiöiden näkemyksen mukaan täyssähköiset ja vetykäyttöiset jakelu- ja kuorma-autot täydentävät jatkossa toisiaan: lyhyillä etäisyyksillä ja kevyillä lasteilla hyödynnetään sähkökuorma-autoja, pidemmillä reiteillä ja raskailla painoilla puolestaan vetypolttokennoja energianlähteinä.

Daimler ja Volvo vetoavat päättäjiin ympäri maailman, jotta he löytäisivät yhteisen näkemyksen niin sanotun vihreän vedyn vaatimasta tuotanto- ja jakeluinfrastruktuurista.

Eurooppaan olisi rakennettava noin 300 raskaille kuorma-autoille sopivaa jakelupistettä vuoteen 2025 mennessä.

Vuoteen 2030 mennessä asemia tuli olla käytössä jo tuhatkunta, yhtiöt katsovat.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!