Dacialta tulossa isompi katumaasturi

Dacia tulee kasvamaan seuraavien viiden vuoden aikana niin malliston koolla kuin tuotannon määrällä mitattuna, todetaan Dacian tiedotteessa.

Tulevaisuudesta kertoo konkreettisesti Dacia Bigster Concept, joka ennustaa uuden nykyisiä suuremman mallin olevan suunnitelmissa. Modernimman tekniikan ansiosta Dacia tarjoaa asiakkaille entistä enemmän vastinetta rahalle, todetaan tiedotteessa.

Osana Groupe Renaultin esittelemää Renaulution-strategiaa myös Dacia esitteli suunnitelmansa seuraavien viiden vuoden ajaksi.

Dacia on tehnyt Venäjällä yhteistyötä Ladan kanssa ja tuota toimintaa syvennetään. Dacia Bigster Concept tasoittaa tietä merkin siirtymiselle kilpailemaan nykyistä suurempien autojen luokissa.

Kuva: Dacia.

Pätevä toimintamalli

Viimeisten viidentoista vuoden ajan Dacia on jatkuvasti tuonut markkinoille autoja, joissa on käytetty Groupe Renaultin parhaaksi todettuja ratkaisuja.

Kevyen organisaation ja markkinoinnin avulla autojen hinnat on pidetty erittäin kilpailukykyisinä.

Katso tästä muita Dacia-juttuja.

Dacia on pysynyt jatkuvasti ajan hermolla vastaten asiakkaiden toiveisiin ja vahvistaen asemaansa. Tarkkaan harkittu ja kurinalainen muotoilu on auttanut pitämään kustannukset kurissa autojen suunnittelussa.

Hyväksi havaitun tekniikan käytöllä on saavutettu mainio luotettavuus ja synergiaetuja. Teknologiassa päästään vielä pidemmälle, kun kaikissa malleissa otetaan käyttöön Groupe Renaultin uusi CMF-B perusrakenne.

Kuva: Dacia.

Uuden perusrakenteen avulla voidaan tulevaisuudessa ottaa käyttöön uusilla polttoaineilla toimivia voimalinjoja sekä hybrideitä.

Mallistossa siirrytään jo nyt vuonna 2021 uuteen aikakauteen, kun uudet Sanderot esitellään keväällä. Myöhemmin tänä vuonna saapuu Dacia Spring, josta tulee Euroopan edullisin täyssähköauto. Lisäksi vuoteen 2025 mennessä on tulossa kolme uutta mallia, joista yksi C-segmentin isompaan päähän.

Kuva: Dacia.

Dacia Bigster Concept – esimakua uudesta suuresta mallista

Bigster Concept on täysin Dacian filosofian mukainen. Se on tilava, kestävä ja sopii vaativaankin käyttöön. Tyylikkäässä, 4,6 metriä pitkässä katumaasturissa on kaikki tarpeellinen ja oleellinen.

Koemalli viitoittaa Dacian tietä astetta isompaan kokoluokkaan, missä sen valmistamia autoja myydään aikanaan Dacian tapaan luokkaa pienempien hinnalla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!