Mercedes-Benz Citaro NGT -bussit kulkevat kaasulla ja sähköllä

Kuva: Daimler.

Hollantilainen EBS (Egged Bus Systems) näyttää mallia siitä, miten ympäristöystävällinen joukkoliikenne voidaan toteuttaa nykyisillä, jo käytössä olevilla teknologioilla.

EBS sai elokuun aikana käyttöön 93 tilaamaansa Mercedes-Benz Citaro NGT hybrid -kaupunkilinja-autoa, joita yhtiö käyttää liikennöinnissä maan pääkaupungin Haagin ympäristön reiteillä.

Kymmenen autoista on Citaro G NGT -nivelbussia.

Mercedes-Benz M 936 G -moottori tuottaa 222 kW (302 hv) tehon ja 1200 Nm:n väännön.

Jos polttoaineena käytetään biokaasua, Citaro NGT on lähes C02-neutraali.

Hybridimoduulin sähkömoottori tarjoaa 14 kW:n ja 220 Nm:n lisätehon kiihdytyksissä ja liikkeellelähdöissä ja pienentää polttoaineen kulutusta jopa 8,5 prosenttia.

Lisäksi sähkömoottori rekuperoi jarrutusenergiaa ja tallettaa sen akkuun jatkokäyttöä varten.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here