Mercedes-Benz Citaro NGT -bussit kulkevat kaasulla ja sähköllä

Hollantilainen EBS (Egged Bus Systems) näyttää mallia siitä, miten ympäristöystävällinen joukkoliikenne voidaan toteuttaa nykyisillä, jo käytössä olevilla teknologioilla.

EBS sai elokuun aikana käyttöön 93 tilaamaansa Mercedes-Benz Citaro NGT hybrid -kaupunkilinja-autoa, joita yhtiö käyttää liikennöinnissä maan pääkaupungin Haagin ympäristön reiteillä.

Kymmenen autoista on Citaro G NGT -nivelbussia.

Mercedes-Benz M 936 G -moottori tuottaa 222 kW (302 hv) tehon ja 1200 Nm:n väännön.

Jos polttoaineena käytetään biokaasua, Citaro NGT on lähes C02-neutraali.

Hybridimoduulin sähkömoottori tarjoaa 14 kW:n ja 220 Nm:n lisätehon kiihdytyksissä ja liikkeellelähdöissä ja pienentää polttoaineen kulutusta jopa 8,5 prosenttia.

Lisäksi sähkömoottori rekuperoi jarrutusenergiaa ja tallettaa sen akkuun jatkokäyttöä varten.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän