CES-messuilla pääsee kokemaan BMW:n uuden ajamisen ilon ajanlaskun alkua

Kuva: BMW.

BMW Group esittelee Consumer Electronics Show (CES) -kuluttajaelektroniikkamessuilla Las Vegasissa visionsa älykkäästä liitettävyydestä korostaen yksilöllisen liikkuvuuden tulevaisuuden mahdollisuuksia.

Vahvimmin valokeilassa on tulevaisuuden ajamisen iloa esittelevä BMW Vision iNext -konsepti sekä BMW Intelligent Personal Assistant, joka BMW:n sieluna on keskeinen osa kuljettajan, ajoneuvon ja digitaalisen maailman vuorovaikutusta.

BMW Vision iNext muodostaa näyttelyosaston visuaalisen kohokohdan, jossa sovelletaan My Favorite Space -sisustuskonseptia: harmoniset, luonnolliset pinnat tekevät niiden alla piilevästä tekniikasta miltei huomaamatonta.

Kehittynyt, yhdistetyn todellisuuden (mixed reality) toteutus näyttää, mitä BMW Vision iNextin lupaama ajamiskokemus on tulevaisuudessa.

Simulaatiossa ollaan futuristisessa megakaupungissa vuonna 2025. BMW Intelligent Personal Assistant ohjaa vierailijaa kokemuksen läpi.

Kuva: BMW.

BMW Vision iNext symboloi BMW:n tiedotteen mukaan uuden, ajamisen iloon keskittyvän ajanlaskun alkua. Pitkälle automatisoituna, päästöttömänä ja täysin verkottuneena se tuo yhteen kaikki BMW Groupin strategiset innovaatioalueet.

Autonomisen ajamisen kehittymisen ja lisääntyneen verkottumisen kautta BMW Vision iNext luo täysin uudenlaisia kokemuksia ja mahdollisuuksia ottaa kaikki irti ajamisesta.

Se myös vastaa kysymykseen, “miltä autot näyttävät, kun niiden ei enää tarvitse olla, mutta voivat olla ihmisen ohjaamia?”

Auton sisätilat voivat olla paikka rentoutumiselle, vuorovaikutukselle, viihteelle tai keskittymiselle, oman maun mukaan. Se on pikemminkin mukavasti ja trendikkäästi sisustettu olohuone pyörillä – uusi lempipaikka.

Uusi Shy Tech -muotoiluperiaate on avainasemassa. Auton takaosa halutaan pitää ylellisenä ja mukavana tilana, jossa matkustajat ovat kaiken keskiössä.

Siksi älykkäät hallintalaitteet ovat näkymättömissä ja tulevat näkyviin ainoastaan silloin, kun kuljettaja tai matkustajat haluavat käyttää niitä.

Shy Tech -periaatetta ja BMW Vision iNext -autoon asennettua teknologiaa esitellään myös kahdessa muussa kohteessa messuilla.

BMW Vision iNext on osa asiakkaan digitaalista maailmaa ja on saumattomasti integroitu verkkoon, joka yhdistää älylaitteet, älykkään kodin ja digitaaliset palvelut.

BMW Vision iNext -konseptiin perustuva sarjatuotantomalli – brändin uusi teknologinen lippulaiva – tulee tuotantoon vuonna 2021.

CES-messuilla vierailijoilla on yhdistetyn todellisuuden ansiosta mahdollisuus istua BMW Vision iNext -autoon ensimmäistä kertaa ja kokea virtuaalinen, täysin verkottunut autonominen ajokokemus.

BMW Vision iNext -konsepti on kooltaan ja mittasuhteiltaan samanlainen kuin BMW:n Sports Activity Vehicle -autot.

Autoon on helppo astua sisälle, sillä kahden suuren vastakkaisen oven välissä ei ole B-pilaria. Ohjaamo ja takaosa on erotettu toisistaan epätavallisen selvästi. Tilava yhtenäinen penkkialue luo oleskelutilan tunnelmaa takaosaan.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here